Fri eksos Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Heisann Turboen i min bil er elektronisk styrt, sltså av magnetventil(er). Er det mulig å plugge ut disse og heller ha manuell boost controller? Takk for svar :D Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Din originale boost controller er N75-ventilen. Ja, du kan bytte denne ut med MBC, men følgene vil være nødmodus ved første trykkpeak ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Så bilen blir ikke happy når den får boost som den ikke selv registrerer :P ? Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Sagt på en annen måte, når ECU registrerer ladetrykk utover satte grenser så går den i nødmodus. Merk at dette blir teori i mitt hode uten teknisk begrunnelse: Om du bruker MBC så vil du fortsatt ha ladetrykket i nødmodus, men bensinmengden er til en viss grad dosert etter limp-mode. For mye luft ift bensin --> i verste fall motorhavari. Når i nødmodus er tenning retardert slik at dette ikke skal kunne skje, men... Behold original N75 og kjøp deg helelr en chip :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Takker for bra svar :) Men jeg har diesel, er det da noen forskjell ? Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Diesel har ikke samme svakheter som bensin ved feil blandingsforhold, en dieselmotor har jo full pøs med luft uansett ;) Hva ECU gjør med dieseltilførselen når du har for høyt ladetrykk er jeg ikke sikker på. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Avhenger nok litt av type, men i de fleste tilfeller blir det nok nødprogram uansett. Har den elektronisk motorstyring er det i praksis umulig å trimme uten chip/omprogrammering Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.