MiniKris Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 hei! lurte bare på kjapt om hvordan det er med overskridelse av årlig kjørelengde, vis person A som har kjørt over kjørelengde, og kommer i en ulykke der han ikke har noe skyld i, og uten personskade dvs vis det er person B som er skyld i ulykken, vil da person A få avkortet erstatningen fra person B sitt forsikringselskap? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Eg kjenner ikkje til reglene her, men det kan godt hende! Men overskrider man maks årlig køyrelengde, er det berre å ta kontakt med forsikringsselskapet med ein gang. Er ikkje lurt å overskride maks køyrelengde! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 lurte på det samme siden jeg var bil B i en slik ulykke, da jeg dro rett i baken på en taxi, men til de som skulle se på hvor mye skadene kom på sa at det aller verste de hadde sett var 35% og da hadde de kjørt SKIKKELIG mye over! :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniKris Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 ååå, hmm, er veldig intr om noen vet svaret, jeg er person A, jeg har kjørt en god del over og var i en ulykke i går der person B, brøt vikeplikten -_-' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 ååå, hmm, er veldig intr om noen vet svaret, jeg er person A, jeg har kjørt en god del over og var i en ulykke i går der person B, brøt vikeplikten -_-' Du har ikke holdt avtalen din med forsikringsselskapet ditt ved at du har kjørt lenger enn avtalt. Sannsynligheten er stor for redusert erstatningsbeløp. Siden du ikke har skyld i ulykken kan nok forsikringsselskapet bruke andre tiltak overfor deg. Hvert tilfelle vil nok bli vurdert individuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 X kjerringa mi kræsje bilen vår to ganger, km stand var over begge gangene.. Ble aldri nevnt noe angående det og begge biler ble fikset uten noe mer mas. Når jeg tegnet ny forsikring hos gjensidige på ny bil spurte dem meg aldri om km stand.. Så, litt forskjellig praksis trur jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 X kjerringa mi kræsje bilen vår to ganger, km stand var over begge gangene.. Ble aldri nevnt noe angående det og begge biler ble fikset uten noe mer mas. Når jeg tegnet ny forsikring hos gjensidige på ny bil spurte dem meg aldri om km stand.. Så, litt forskjellig praksis trur jeg Du tegnet ny forsikring uten at du ble bedt om å oppgi km stand? Gjensidige? Nei dette tror jeg faktisk ingenting på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 vi skule få 50 000 for golfen når jeg kræsja den, men fikk kun 25 000 siden det var overskidelse av kjørelengden Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Eg syns det er best å ge f--n i å krasje jag.. Haft lappen i 21 år nå utan å bulka. Hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Du tegnet ny forsikring uten at du ble bedt om å oppgi km stand? Gjensidige? Nei dette tror jeg faktisk ingenting på. Ta en titt du.... Bilen min hos Gjensidige, en 1999 modell Astra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Klarer ikke å se noe av det. Det du sier er faktisk for utrolig til å være sant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Klarer ikke å se noe av det. Det du sier er faktisk for utrolig til å være sant. Trykk på bildet og få på deg brilla... Det står tydelig svart på hvitt at jeg ikke har opplyst km standen på bilen min når jeg forsikret den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niksebeng91 Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Trykk på bildet og få på deg brilla... Det står tydelig svart på hvitt at jeg ikke har opplyst km standen på bilen min når jeg forsikret den! Ehhh... Nå har ikke jeg briller men står det ikke: "kilometerstand er 1km pr. 15.09.2011" "kilometerstand må ikke overstige 12001 fram til 15.09.2012." jeg vil nå påstå at 1km er en km stand, men det er vel kanskje bare meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Uffa meg... Så du mener at min 1999 modell Astra ble førstegangsregistrert og tatt ut av butikken når denne forsikringen startet? Hele saken kjener her er at jeg ikke ble bedt om og oppgi kmstand på bil når jeg forsikret bilen.. Derfor startet den på 1km. Hvis jeg da smeller har dem ingenting og forholde seg til. Er du med???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niksebeng91 Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Uffa meg...Så du mener at min 1999 modell Astra ble førstegangsregistrert og tatt ut av butikken når denne forsikringen startet? Hele saken kjener her er at jeg ikke ble bedt om og oppgi kmstand på bil når jeg forsikret bilen.. Derfor startet den på 1km. Hvis jeg da smeller har dem ingenting og forholde seg til. Er du med???? "Sjekk at alt stemmer Forsikringsbeviset er en bekreftelse på avtalen som er inngått, og prisen på forsikringen er beregnet ut fra opplysningene som er gitt oss. Teksten i dette dokumentet er skreddersydd dine forsikringer. Er noe uklart, utelatt eller feil, meld fra til oss så fort som mulig." Dette er tatt fra min " Generell informasjon om forsikringsavtalen" fra Gjensidige, regner med at du har det samme. Jeg vet ikke noe særlig om hvordan det juridiske er rundt dette, med tanke på om gjensidige kan krave noe regress av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg