bentarne82 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 god kveld. har en s4 1992 2,2t aan som bruker litt for mye olje for tiden synes jeg. er skiftet toppakning, turbo er sjekket for slark, var fin. nettop skiftet simmering på veiva foran pga lekkasje, trodde det var der det gikk mye olje, men går mye enda... må vel fylle på en ca 2-4 l olje mellom hvert oljeskift. jeg skifter ca hver 5000km... er det noen andre plasser det kan forsvinne olje? ventiltettninger? er det mulig å få sjekket dette? evt en komp test? bent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Er nok ventiltetningene som er harde og morkne og derfor ikke tetter som de skal. Dette kan du ikke sjekke ved komp-test nei, bare til å bytte ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 off off... har du en guide på hvordan man gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Nei, har ikke laget det enda. Har skiftet ventiltetninger flere ganger uten å ta av toppene, men har aldri husket å ta bilder av operasjonen. Er litt arbeid da ventillåser, retainere og ventilfjærer må av på hver eneste ventil, trekke av gammel tetning og montere ny før fjærer, retainer og låser monteres tilbake. I deler koster det lite, en tetning koster ~25 kr. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Noen i tr heims området som kan være behjelpelig med å skifte ventiltettninger med meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 hvis olja blir med ut eksosen, vil man da se det der? blårøyk, svartrøyk eller hvit røyk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 Ja, det vil du. Kommer oljen inn mellom ventilstamme og ventilstyring så vil du få blårøyk når denne forbrennes, mest fremtredende når du henger på giret ned en bakke og etterpå gir en del gass. Dersom oljen lekker ut ved turbo kan den samle seg i slanger mellom turbo - IC - innsug, vil da ikke gi så mye blårøyk om du i det hele tatt merker det. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bentarne82 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 hmhmhm... merker vel bare at det kommer hvit eksos for å si det på den måten... men da er det vel ikke mange muligheter igjen da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.