tommynes Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Den siste uka har jeg merka at bilen gikk litt rart på tomgang og var litt tyngre å starte enn vanlig. Jeg sjekka da tennplugggene og fant ut at 3 av dem var svarte av sot mens den siste var fin. Hva kan dette skyldes? Det er ikke noe problem å kjøre, men den kan bruke en god stund på å starte og går ujevnt på tomgang. Det er en Toyota Carina 2 -91 modell med 1.6 4A-FE motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Bruker den olje eller mye bensin? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Jeg har ikke lagt merke til om den bruker mer bensin enn vanlig, det er i hvert fall ikke stor forskjell. Jeg skal peile i morgen og se om den har brukt noe olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Skift til nye tennplugger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Februar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2012 Skift plugger,rotor og fordeler. Om den fortsatt jukser/Bruker Bensin/sota plugger eller vanskelig å starte så er det vanntemp sensoren din. Dama har samme feil på hennes carina. Det som skjer når vann-temperatur sensoren er ødelagt er at bilen tror motoren er kald når den er varm og derfor fyrer på med bensin og "Autochoke" og da drukner bilen ved gasspådrag / Tungstartet Vanntemp sensoren sitter under fordeleren på Thermostat huset og er "Grønnfarget" plugg den inn og ut bare og se om kontaktene er fine. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg