Gå til innhold

audi a4 tempratur problemer

Ranger emnet


jo henning

Anbefalte innlegg

Motoren kjøles av vannet som sirkulerer i radiatoren, derav vil den ikke bli varm selv om vannet ikke sirkulerer i varmeregisteret. Sjekk derfor begge slangene til dette. Er begge varme så er det et spjeld i varmeapparatet som ikke går som det skal.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorens temperatur styres av termostaten og vannet kjøles i radiatoren i fronten på bilen. Varmeregisteret vil også kunne kjøle ned motor, men er ikke en nødvendighet. Man har jo ikke varmeapparatet på når det er varmt om sommeren, motoren koker jo ikke da ;)

Det er samme sirkulasjonspumpe på radiator og varmeregister, altså bare en pumpe. Vann til varmeregisteret går ikke gjennom termostaten, tas ut før denne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det noe feil med styringen til klimaen, så sikringa til vifra går om jeg trykker på noen instillinger. Uansett:

 

- Går Vifta? Vis ikke sjekk sikringene (er en 20Ampere langt opp til venstre i sikringsboksn)

- Nok kjøleveske?

2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell

2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O.

1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke varmluft er det 99% sannsynlighet for at du ikke har sirkulasjon igjennom varmeregisteret.

Du har to slanger som går inn igjennom torpedoveggen atmed batteriet, disse to går til varmeregisteret.

Den til høyre drar vannet med inn, og den til venstre drar vannet ut..

 

Er slangen til høyre kald/varm? Er slangen til venstre kald/varm?

Om slangen til venstre er kald så er varmeregistret tett..

Da tar du av begge slangene og kjører vanntrykk igjennom til du får ok gjennomstrømming..

Etter det hiver du på en boks med raidatorrens og renser systemet skikkelig!

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg fikk samme problemet idag , batteri lampa begynte å lyse ,mistet servostyringa,

olje lampa begynte å pipe og

olje temperaturen ble 120.. også kom det noen ulyder når jeg svingte ..

 

Høres ikke ut som dine problemer på noen som helst måte kan sammenlignes med trådstarters.

En ting, fortsatte du å kjøre etter første varsel?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg fikk samme problemet idag , batteri lampa begynte å lyse ,mistet servostyringa,

olje lampa begynte å pipe og

olje temperaturen ble 120.. også kom det noen ulyder når jeg svingte ..

 

Her er nå vertfall reimene gått fyken :-)

2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell

2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O.

1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-.- Hvordan sjekker jeg det ?!

 

Du åpner panseret og kikker nedi, vil da se det med en gang. Om du ikke ser noe galt så må du enten til optiker eller levere bilen til nærmeste verksted ;)

Altså, du fortsatte å kjøre med bilen slik, er du heldig har du ikke ødelagt motoren.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår