piddien Skrevet Januar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 Golfen min har en uvane med å hoste ved akselerasjon når tanken er mindre enn kvart full. Jeg har en mistanke om at bensintrykket er for lavt, så jeg tenkte jeg skulle kontrollere det. Jeg har sett i Haynes-manualen min og søkt på nettet, men jeg har ikke funnet noen beskrivelse av hvordan man kan måle bensintrykket. Er det noen her som har hatt det samme problemet, og vet hvordan man kan løse det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 Kople et manometer på slangen in til monojeten. Du skal ha mellom 0,8 og 1.2 bar. Du har ikke tett lufting til tank slik at det blir undertrykk på tanken. Er en ventil på denne kretsen, står i serie med kullfilteret. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piddien Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Før jeg tok meg en kjøretur i går åpnet jeg tanklokket for å slippe ut eventuelt vakum. Motoren hostet likevel når jeg akselererte. Hvor får jeg tak i et billig manometer som viser nøyaktig nok i området 0,8-1,2 bar? Jeg skulle vel helst hatt et som kunne monteres inne i bilen så jeg kan følge med under kjøring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Et hvilket som helst Bosch-verksted måler dette for deg på minutter :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Det er to ting å måle, trykket inn til monojetronicen, og trykket under kjøring. Slik som du forklerer det virker deg som pumpa suger litt luft ved 1/4 tank og nedover, sitter pumpe i tank så kan det jo være en liten lekkasje på pumpa, sitter den utenfor kan det være sugerøret i tank som har ett lite hull, eler det kan være ett skvulpekammer i tanken som skrangler, en liten falskluft før pumpe som blir mere fremtredende ved større sugehøyde(tom tank). Tror den beste plassen å starte her er å sjekke tankarmaturen. Men får du luft i bensina unde rkjøring kan dette muligens sees på trykket. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Pumpa sitter under bilen på den, Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 For monomotronic Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.