spicey91 Skrevet Januar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2012 kj�pte en mercedes 300te (tror jeg) 4matic for rundt ei uke sida. P� veien hjem bestemte jeg meg for � vaske udyret. Da jeg starta den igjen for � kj�re vidre sendte den ut en dampsky p� st�rrelse med et lite gasskraftverk. Stoppa og lot den dampe fra seg f�r jeg kj�rte hjem. Merka ikke st�rre mens jeg kj�rte, men da jeg sto p� tomgang i garasjen begynte den � jage noe helt sykt p� turtallet. Jeg tenkte det bare var noe fukt og at det ville gi seg. Dagen etter var bilen normal. Den har faktisk v�rt helt kult frem til i dag, da typen min fant ut at han skulle vaske den. Den blei helt schizo p� tomgangen og jager opp og ned med jevne mellomrom. Hva er dette her? hilsen forvirret jente, 20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avantgarde E320 Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Viss du har en 124 bil så sitter luftinntaket rett innenfor grillen (på høyre side) vasker man bilen m høytrykk og spyler mye rett forfra på grillen så er d fort gjort å spyle vann rett in i inntaket da vil du få det problemet du beskriver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spicey91 Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Viss du har en 124 bil så sitter luftinntaket rett innenfor grillen (på høyre side) vasker man bilen m høytrykk og spyler mye rett forfra på grillen så er d fort gjort å spyle vann rett in i inntaket da vil du få det problemet du beskriver hvordan fikser jeg det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Ikke spyle mot grillen, eller stoppe bilen og tette luftinntaket før vask. Dog, har jeg aldri vært ute for at vann der har vært problemet, men heller fukt i fordeler og i plugghull, samt dårlige pluggkabler. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avantgarde E320 Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Ja d kan jo selvfølgelig være andre åraker enn vann/fukt i luftinntak .Fukt i plugghull og dårlige pluggkabler pleier å gi feiltenning. ikke jaging på tomgang :) vask bile uten å spyle grillen og se om problemet er borte :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg