karl92 Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Hei! Jeg får støt så godt som hver gang jeg får ut av bilen etter en kjøretur, når jeg tar i metallet på døren. Det er kun etter bilen har vært i gang kan det virke som? Jeg skiftet pærene til kjørelysene mine og skiltlysene mine i dag om det kan ha noe å si. Hva kan det være? Er det bare statisk elektrisitet, og isåfall hvorfor kom det nå netopp og ikke tidligere da? Takk for svar! :-) Siter VW Passat, 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Hva slags setetrekk har du, og hva slags stoff er det i klærne du har på deg? Prøvd å holde i metallet før du setter beina ut på bakken? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Tørrere og kaldere luft påvirker også dette, har jo ikke akkurat hatt så mye tørt vær det siste halve året ;) Som Einar sier, hold i metallet på døren før og imens du setter beina på bakken, det fungerer ::) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Off, er jævlig å få støt av ting du MÅ ta på... Var en eller annen jordfeil i huset her før så hver gang jeg skulle stille på varmen i dusjen fikk jeg støt! Det er fikset for lenge siden men jeg har fortsatt traumer! :P Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Ikke mye synging på deg når du dusjer med andre ord ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Vil ikke påstå det nei :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Merket når jeg prøvde en ny shampoo så fikk jeg støt hele tiden av bilen :P Så måtte bytte tilbake til Head&Shoulders så slapp jeg det xD hehe Så kan kanskje være noe i det? + kald/tørrere luft.. Ellers kan du jo sjekke jording ifra batteri som går til chassie.. Den kan jo ha eira litt. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Setetrekkene er i stoff. Ja det virker som regel det med å ta i metallet før jeg går ut av døren, men det er jo mer stress da :P men det som får meg til å lure er at dette bare plutselig begynte nå for fire dager siden, og har holdt på konstant siden. Jeg har eid bilen i et halvt år. Men hvor kan jeg se denne jordingen ThomasEK? Siter VW Passat, 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Du følger kabelen ifra minus på batteriet, så er den skrudd fast rett i Chassie.. Men hvis det er bilen på bildet, så tviler jeg. Kan jo kanskje ha løsnet litt, men er for ny bil til at jording kan begynne å eire vil jeg tro :) Prøv å bytt shampoo og da vel :P hehe Funka for meg ;) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Det tipset med batteriklemma kan nok bare glemmes, dette er statisk elektrisitet, og det man kan gjøre, er å henge en jordkabel under bilen som subber i bakken, men det har som oftst noe med stettrekk og klesplagg å gjøre.. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Den kabelen under bilen tror jeg ikke jeg vil se så veldig bra ut :p Men hvorfor har ikke den statiske ikke elektrisiteten oppstått før nå da isåfall? Jeg fikk aldri støt før, og jeg går i de samme klærne. Har det tørre kalde vinterværet her i Bergen skylden kanskje? Og er det noe annet enn det å ha en tynn ledning under bilen som kan hjelpe? :-) Siter VW Passat, 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Du må tenke over hva slags klær du har på,nye sko,sokker etc du må prøve deg fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bellduck Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Off, er jævlig å få støt av ting du MÅ ta på... Var en eller annen jordfeil i huset her før så hver gang jeg skulle stille på varmen i dusjen fikk jeg støt! Det er fikset for lenge siden men jeg har fortsatt traumer! :P Dette kunne du ha krepert av om det faktisk var en jordfeil på husets elanlegg.. :S Men det er nok primært friksjon fra klær og sko som skylder dette vil jeg tro. Siter "Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected." Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Jeg lever heldigvis enda ;) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Dette kunne du ha krepert av om det faktisk var en jordfeil på husets elanlegg.. :S Er der jordfeilbryteren kommer inn i bildet, maks 30 mA lekkasjestrøm før den løser ut ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg