Gå til innhold

Støt hver gang jeg tar i bildøren!

Ranger emnet

karl92

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg får støt så godt som hver gang jeg får ut av bilen etter en kjøretur, når jeg tar i metallet på døren. Det er kun etter bilen har vært i gang kan det virke som? Jeg skiftet pærene til kjørelysene mine og skiltlysene mine i dag om det kan ha noe å si.

Hva kan det være? Er det bare statisk elektrisitet, og isåfall hvorfor kom det nå netopp og ikke tidligere da?

Takk for svar! :-)

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, er jævlig å få støt av ting du MÅ ta på... Var en eller annen jordfeil i huset her før så hver gang jeg skulle stille på varmen i dusjen fikk jeg støt! Det er fikset for lenge siden men jeg har fortsatt traumer! :P

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket når jeg prøvde en ny shampoo så fikk jeg støt hele tiden av bilen :P Så måtte bytte tilbake til Head&Shoulders så slapp jeg det xD hehe

Så kan kanskje være noe i det? + kald/tørrere luft..

Ellers kan du jo sjekke jording ifra batteri som går til chassie.. Den kan jo ha eira litt.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setetrekkene er i stoff. Ja det virker som regel det med å ta i metallet før jeg går ut av døren, men det er jo mer stress da :P men det som får meg til å lure er at dette bare plutselig begynte nå for fire dager siden, og har holdt på konstant siden. Jeg har eid bilen i et halvt år.

Men hvor kan jeg se denne jordingen ThomasEK?

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du følger kabelen ifra minus på batteriet, så er den skrudd fast rett i Chassie.. Men hvis det er bilen på bildet, så tviler jeg. Kan jo kanskje ha løsnet litt, men er for ny bil til at jording kan begynne å eire vil jeg tro :)

Prøv å bytt shampoo og da vel :P hehe Funka for meg ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tipset med batteriklemma kan nok bare glemmes, dette er statisk elektrisitet, og det man kan gjøre, er å henge en jordkabel under bilen som subber i bakken, men det har som oftst noe med stettrekk og klesplagg å gjøre..

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kabelen under bilen tror jeg ikke jeg vil se så veldig bra ut :p Men hvorfor har ikke den statiske ikke elektrisiteten oppstått før nå da isåfall? Jeg fikk aldri støt før, og jeg går i de samme klærne. Har det tørre kalde vinterværet her i Bergen skylden kanskje? Og er det noe annet enn det å ha en tynn ledning under bilen som kan hjelpe? :-)

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, er jævlig å få støt av ting du MÅ ta på... Var en eller annen jordfeil i huset her før så hver gang jeg skulle stille på varmen i dusjen fikk jeg støt! Det er fikset for lenge siden men jeg har fortsatt traumer! :P

Dette kunne du ha krepert av om det faktisk var en jordfeil på husets elanlegg.. :S

Men det er nok primært friksjon fra klær og sko som skylder dette vil jeg tro.

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider