Gå til innhold

Motor stopper periodisk, Audi 80, 1.8 S, 1990 mod.

Ranger emnet

drazcro

Anbefalte innlegg

hei , har akkurat kjøpt bilen , kjørte fra ca 300 km og alt var i orden , så stoppet den da jeg kjørte hjem fra jobb.....da fant jeg ut at bensin pumpe virket ikke....det gikk noen timer og bilen gikk igjen...også stoppet den igjen...og som er det hele tiden..den fusker ikke den bare kutter..da den stopper , er det ikke gnist på pluggene og det er ikke strøm i kabelen til bensinpumpe..coilen er helt ny , men er litt usikker på den..! Bilen har også problemer med kaldt start (kaldstarts ventil kanskje..) men vet ikke om det har noe og gjøre med at den stopper hele tiden..også er det noe med jording , da alle lys på bilen blinker noen ganger.Er det noen der ute som hadde samme problemer ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8S med Monopoint? Altså elektrisk bensinpumpe? Hva er motorkoden?

Husk at elektrisk bensinpumpe ikke går dersom det ikke kommer pulser fra hallgiveren. 99% sikker på at at hallgiveren din er defekt.

Hallgiveren er den på bildet, står inni fordeleren.

auto-part-hall-sensor-for-distributor.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, typisk symptom på at hallgiver er defekt er at den slutter å fungere når den blir varm, for så å fungere som vanlig når den blir kald igjen :)

Når den slutter å fungere (når varm) har du ingen gnist og bensinpumpa vil heller ikke gå da den mangler pulser fra hallgiver ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å kjøpe en brukt fordeler på skroten, er da byttet på fem minutter. Husk at tenning MÅ justeres med tenningslampe etterpå! En brukt fordeler får du for noen hundrelapper på skroten, ny hallgiver er jeg ikke sikker på hva koster. Et annet alternativ er å ta fordeleren/bilen med til et Bosch-verksted og få de til å bytte, de har sikkert ny hallgiver også :)

Om du prøver å bytte selve hall-giveren selv så har denne Møller-delenummer 034998065 og er komponent 17 på bildet under.

067207000.png

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle ha ny til min bil var Mekonomen det billigste alternativet.

Artikkelnr: 18-406231

BENEVNING: Hallgiver

Pris: 1819.00

Husk at du får 10 - 30 % på de fleste Mekonomen butikker hvis du er litt flink å prute :-)

Audi 80 1.8E 1987 - Parkert
Audi 80 1.8S 1991 - Solgt
Audi 80 2.0E 1992 - Spiker
Audi a4 1.8 avant 1997 - Konebil

Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker

Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil

Audi 80 2.0E 1994 - Solgt

Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...da har jeg byttet hallgiver på bilen min , og den har ikke stoppet siden....men har enda 2 problemer med den som jeg trenger hjelp med.....den er veldig vanskelig å starte når den er vært av i noen timer, må vri på nøkkelen 1 - 15 ganger , og hvis jeg prøver og gi gas blir det bare verre...når den er veldig kald så går det litt bedre , men må forsatt vri på nøkkelen 6-7 ganger for å starte den....når den er gått i ca 1 min da går den fint, noen gang litt ujevnt...andre problem er jording..alle lys blinker , noen gang slutter dem å blinke når jeg gir gas.....hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider