trubel Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Hei, har en Omega 2,5 TD som jeg ikke får start på når det er kaldere enn -10, noen som vet om det er glødereleet, glødepluggene, eller noe annet (batteriet blir også tomt, etter 2 forsøk)?? Når det er mildere enn -10 må jeg også gløde 2 ganger+at jeg må vente noen sek siste gang jeg gløder før den starter, å gløder jeg bare 1 gang, må jeg "file" ei stund før den starter, og den er av og til tungstartet når den er varm(må "file" 2-3sek) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Se på hvor lenge den gløder på glødelampa når det er kaldt. Gløder den den bare i et par sekunder for eksempel så kan det være en eller flere defekte glødeplugger. Er også en temperaturføler her som kan ha feil slik at den tror at motoren er varm. Du bør få testet batteriet ditt med en batteritester og hvor mye strøm bilen trekker når den ikke er i bruk. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trubel Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Kan det være at def. glødeplugger gir strøm rett i gods, for batteriet er tomt når jeg har prøvd 2-3ganger å gløde og starte. Merker å på blien som gir hjelpestart at det trekker voldsomt med strøm da, at den nesten stopper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Høres ut som du trenger et nytt batteri også. Skru ut glødepluggene og test de på et batteri. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flinch Skrevet Februar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2012 Sjekk sikringene i motorrommet.. Hadde samme problem selv med min 2.5 td 1996.. Skifta sikring og starter på første kinn etter gløding :) Var rett før jeg bestilte nye plugger og innsugpakninger :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg