Gå til innhold

Koble delefilter til front komponentsett i en Opel Vectra A 1995

Ranger emnet

latino99

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et komponentsett fra Focal som skal foran i bilen.

Det jeg lurer på er hvordan kablingen fra iso koblingen /fabrikk standard er lagt opp, og om det er noe delefilter i det orginale oppsett med diskant i dashbord og mellomtone i døren.

og hvor mye jeg eventuellt må skru opp for å komme til høyttaler-kablene hvor det passer å plassere delefilteret.

all hjelp tas imot med takk.

[ATTACH]26876[/ATTACH]

post-40012-13804853766781_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å legge opp nye ledninger fra spilleren, og ned til "sparkeplata" på hver side. Så er det vel kanskje mulig å plassere delefilteret bak sparkeplata, og trekke nye ledninger fra delefilter og opp på dashbordet, og inn i døren. Når det er sagt, så burde du helt klart vurdere å skaffe deg en forsterker til dette settet, da 2x15-20 watt blir i minste laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å legge opp nye ledninger fra spilleren, og ned til "sparkeplata" på hver side. Så er det vel kanskje mulig å plassere delefilteret bak sparkeplata, og trekke nye ledninger fra delefilter og opp på dashbordet, og inn i døren. Når det er sagt, så burde du helt klart vurdere å skaffe deg en forsterker til dette settet, da 2x15-20 watt blir i minste laget ;)

takk for raskt svar, jeg har skaffet meg en ny spiller, sony DSX-S100, så håper denne klarer å drive dette.

hvis ikke må jeg vel vurdere forsterker i tillegg.

hadde tenkt å bruke de samme kablene som ligger orginalt, spørs hvor komplisert det blir å koble til nye kabler gjennom dørene og opp på dashbordet hvor de orginale kablene kommer ut.

noen som har gjort dette før og har eller har lagt ut bilder av dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av ren nysgjerrighet, hvilken spiller ville du anbefalt til dette frontsettet ?

Pioneer og Alpine er sikre valg når det gjelder spillere.

Men forsterkerene i spillerene er forholdsvis svake, so skal du ha spille litt høgt med kvalitetshøgtalere, trenger du ekstern forsterker.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Nå har jeg koblet til diskantene til delefilteret, og til forsterkeren. men fortsatt kommer det nesten ikke lyd ut fra diskanten. noen som har tips eller formening om hva som kan være galt ?

Hvordan har du justert gain på forsterkeren?? Og er du sikker på at du bruker riktig linjeutgang fra spilleren? Også skal du selvsagt koble ferdig ALT før du tester et komponentsett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du justert gain på forsterkeren?? Og er du sikker på at du bruker riktig linjeutgang fra spilleren? Også skal du selvsagt koble ferdig ALT før du tester et komponentsett ;)

thnx!!

gain er ikke stilt inn på Sony`n, og delefilteret fra spilleren på low og high er off! riktig linjeutgang kan bekreftes, skal teste ut dette med mellomtone/bass elementene koblet på etterpå. i værstefall er diskantene er sprengt, og da er det jo bare å kjøpe nye :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider