Gå til innhold

volvo kjennere... se hit..

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

så gjelder det bare å få motoren... så jeg kan montere den....

jeg var innom en hugger å han skulle ha ca 8000,- førr en b23e m/kasse å ledning som var gått ca 160000km... synes d var i røyeste laget... han så åsså at motoren var egentli ikke til salgs... men kunn sikkert ordne et kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke den største prisforskjellen da....:)

jeg tror jeg satser på en org motor i 244n min, hvor jeg slipper å komme i klemmeri med biltilsynet.. så jeg tror jeg satser på b21a som var i bilen orginalt... må bare skaffe di rette delene (topp, kam, ventiler, osv).... å håpe at jeg får motoren inn slik at jeg kan kjøre til mo 1. mai....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tror jeg det blir soting av øverdelen på lyktene, samt å sette inn en b21a, ijenn.... pluss å gjøre div småting på den i påsken...

er det noen som kan komme med tips om hva jeg må huske på når jeg "overhaller" en b21a??

jeg har 2 motorer, den ene er gåen topp på... den andre er blokka gåen på...

så jeg tenkte å smekke de sammen til en motor... noen som har tanker om hvordan det vil gå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

En dansk prissammenligning:

Hei.

Jeg har Volvo B230FB motorer der har kørt 100000, 138000 og 159000 km. priser på ca. 4500,- til 5000,- d.kr + 250 kr. i fragt til Oslo/Bærum + 24% mva.

M.v.h.

Gedsted Autoophug

Preben Larsen

Tlf. direkte +45 96974129

http://www.gedsted-autoophug.dk

250kr for frakt? det var SVINBILLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by btl

men fra spøk til alvor..

Tror det holder å oppgi til forsikringsselskapet at du har satt inn en annen motor.

Det er en eller annen regel om at man kan bytte motor uten å godkjenne det, så lenge motoreffekten på den nye motoren ikke har større effekt enn 15% av det bilens orginalmotor har.

haha det hadde blitt morsomt..

satt inn en motor med 15% effekt av orginalmotoren, altså en b21 som har rundt 100hk... 75% effekttap

240 med 15hk

POWWAH!

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, i går hadde jeg prøvenr. på Volvoen min....

VOLVO ER TINGEN..... :D

selv om jeg har BARE en b21a synes jeg dn gikk godt nok for meg foreløpi... men utvekslingen tror jeg må forandre, får kansje sette inn en od-kasse el 5trinns kasse....... 3000rpm i 90km/t... I 4 giret

:(

den satt som støpt på veien.... har 15" penta- felger med 185/65-15 dekk på, men har 205/55 dekk liggende som skal på felgene.... :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste negative med bilen...

var at dn brukte JÆVLI mye bensin...ca 300kr på 16-17mil...

men så slet jeg ut nesten to par dekk...:D:D:D

men jeg håper på å få råd til å kjøre til MO I RANA 1.mai...

Er det flere som skal til mo da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, motoren er en orginal motor med sugegasser...

d eneste er at det er satt på en topp fra 79-80mod og jeg har en 81mod, så det var flere slanger som måtte "tettes/fjernes" pga det var flere slanger som gikk fra blokka til toppen på motoren som sto i bilen enn på toppen som ble satt på... men den starter å går fint å greit, så jeg håper det bare er å tut å kjør....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider