mercejenta Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 hei jeg har en mercedes 300 ce 1990 modell. jeg lurer på hvordan jeg skal skifte bunnpannen på den bilen ... og så har jeg et lite spm om hvordan man skifter styre snekke ;D takk skal dere ha :D gutter <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avantgarde E320 Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Bilen på bukk tapp ut olja .skru av panna (siter fast i en masse skruer rundt kanten) husk ny bunnpakn .er en grei jobb :) styresenkka sitter i 2 eller3 bolter + inn og ut slange for servo olje og skru av styre armen (den sitter på splines husk merk hvor den står så du får riktig på igjen ellers blir rattet og styringen feil det er merker på akselen der armen sitter . (greit m bilen på bukk) skru fast ny snekke og monter slangene og fyll opp m olje til max merket, greit å være 2 så en kan lufte systemet m ved og vri rattet m fullt ratt utslag begge veier 5-6 gr med motoren igang mens en passer på att servo olje tanken er full hele tiden (til max merket) kjøp haynes boka de har den på biltema kjekt å ha :) alt står der:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercejenta Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 men altso du vil egentli ikkje klare å få uten den gamle bunn pannen uten at du hever motoren .... så jeg lurer på hvor mye jeg kan heve motoren eller om jeg må ta ut hele motoren :D Btw TAKK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 hev motoren så høyt du klarer, får du ut bunnpanna da, så er det nok heving, hvis ikke må det løsnes litt her og der for å få motoren lenger frem, og da litt høyere :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Bunnpanna går akkurat klar av radiatoren ved å heise motor maksimalt, løft til bilen letter foran, så litt til. Husk å løsne motorfestene først. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzerk Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 når du først var i gang med det så ville jeg sjekket om motorfestene var veldig slitt, morkna og sprek, og bytta de i samme sleng vist det trengs ;) så slipper du heve den flere ganger :P + et lite tips den nye pakninga i seg selv er ikke god nok, det vil lekke olje, så derfor bruke i tillegg til pakning bruke foreks denne http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=11589065 og ikke skru bunnpanne boltene for hardt disse skal egentlig trekkes med moment :) Siter MB 190E 2.3 1987 16V Look http://WWW.MB190KLUBB.com Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercejenta Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 hehe takk skal dere ha . må jeg løse gir kassen å ta av radiatoren for å heve motoren ? hvordan er det å skifte styre snekken da gutter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 nei, i hovedsak ikke :) aldri bytta selv, men den sitter i 3 bolter i hjulhuset på vestre side, samt da slanger og rattstamme. mye mulig det er trangt å få byttet. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercejenta Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 mye merce folk i kr sand. gjekk på skole selv der nede :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 men husk som det står lenger oppe her å merke splinsa når du demonterer, så du ikke får feil spredning i sving når du monterer igjen :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 Tips til pakningen, lim den på med superlim, bittelite lynt lag her og der. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg