Stenmar Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Hei! Har byttet SCV ventilene, to ganger?! Fortsatt feil verdier under måling. Hva kan det være som lager dette prob? Ventilene styrer trykket til pumpa, er det ikke sånn? Kan selve pumpa være dårlig? Venter i spenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 SCV er en ventil som kjører trykk over det innstillte i retur, ren trykkreguleringsventil. Pumpa kan være dårlig, trykksensor, dyselekk ledningsnett, ECM, kan være mye, det må feilsøkes. For høyt eller lavt trykk? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenmar Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Ok, takk. Skal sjekke litt ang høyt el lavt trykk, er ikke sikker. Verdiene lå utenfor normalen, det var det som ble sagt på mrk.verksted. Første gang de ble byttet nektet bilen å gå annet enn på tomgang, andre gangen ble de byttet ved en feiltakelse på verksted. Men målt før og etter bytte. Det er andre feil med bilen i tillegg til veil verdier på scv. Det kan kjennes ut som dreiemomentet er nesten fraværende, null kraft. Turboen kommer først ved 2500 omdr. Samt at den ikke tåler å se en stigning. Veit at "turboklokka" (ventil som sitter på turboen, ala wastegt sannsynlig er ødelagt) Går ut i fra at disse to tingene ikke har noe med hverandre å gjøre. Det som suger er at denne ventilen ikke fåes løs, må ha ny turbo. Må sjekke litt m Turboservice i Porsgr, kan hende de har noe lurt å komme med......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 Du kan også høre med turbotore(turbopower på kongsberg), han har konkuransedyktige priser og peil, turboservice har jeg ingen erfaring med... Det er forøvrig klart at signalverdiene til SCV kan bli feil om ECM ligger i nødprogram, greier ikke den å kontrollere turbotrykket på normalt vis, så må den gjøre det på annet vis. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenmar Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 Kan man da tro at ECM kan nullstille seg hvis ny turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.