Gå til innhold

Ikke minst på bygdene

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

Originally posted by Snurre Sprett

her på bygda er det en del cosworther.. :)

 

 

Grunnen til at det er få Cosworther i byene er at folk som bor i byene har store problemer med å forsikring til de bilene. Selv med 75% bonus over 5 år, låst privat garasje med alarm og laveste kjørelengde ville en Cosworth kostet meg over 15.000 i forsikring med kun del-kasko, dvs en med industriarbeiderlønn må nesten jobbe i 1 mnd for kun å betale forsikringen, og da koster det veldig mye mer enn det smaker.

 

 

Graden av alvor i den bilsmuglingen ser jeg ikke helt. Den bilen koster nesten ikke noe i Europa ellers, og den skulle garantert slaktes og brukes som delebil, da man ikke får skilter på en bil som ikke er tollet inn eller noe. At en lensmann deltar på noe sånt gir vel bare signaler om at noe er riv ruskende galt med norske tollregler og avgiftspolitikken generelt. Når ikke engang lovens håndhevere respekterer loven lenger er det på høy tid at noe gjøres.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bilen det ble tatt beslag i er populær blant ungdom - ikke minst på bygdene. Det er en variant av Ford Sierra som er stylet opp og gjerne med kraftig motor."

 

Og gjerne med kraftig motor, faktisk. I motsetning til den velkjente Sierra 1,1 RS Cosworth antar jeg...

 

Men det er iofs bra hvis en originalbil blir spart fra å slaktes for å bygge opp en norsk standard-Sierra.

 

Irriterende at så mange knøler må bastardisere originale Cossier, blir jo bare verdiløse hjemmebygg igjen til slutt.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spenol

"Bilen det ble tatt beslag i er populær blant ungdom - ikke minst på bygdene. Det er en variant av Ford Sierra som er stylet opp og gjerne med kraftig motor."

 

Og gjerne med kraftig motor, faktisk. I motsetning til den velkjente Sierra 1,1 RS Cosworth antar jeg...

 

Men det er iofs bra hvis en originalbil blir spart fra å slaktes for å bygge opp en norsk standard-Sierra.

 

Irriterende at så mange knøler må bastardisere originale Cossier, blir jo bare verdiløse hjemmebygg igjen til slutt.

 

Og hva tror du skjer med denne bilen?

1. De beholder bilen og må betale moms, for deretter å slakte den.

2. De får ikke beholde den, og den blir sendt til huggeren.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Og hva tror du skjer med denne bilen?

1. De beholder bilen og må betale moms, for deretter å slakte den.

2. De får ikke beholde den, og den blir sendt til huggeren.

 

Det er godt mulig, var derfor jeg skrev hvis...

 

Men jeg har iofs tro på

 

3. Bilen selges på auksjon som beslag, med tvungen momsbetaling

 

(der den blir kjøpt av en eller annen snopp som slakter den for å bygge opp...)

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår