Bjornemann Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Hei! Kjører en gammel Mazda som har begynt å spise lyspærene til hovedlyktene - tror jeg har byttet annen hver uke nå i det siste! I dag målte jeg spenningen over kontakten til den ene hovedlykten, og målte til litt under 12V når motoren va slått av og rundt 14V når motoren gikk på tomgang. Er det noen som har noen tips for å redusere antall pæreskift til et minimum? - Bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Biltema pærer? Er normalt å ladde rundt 14V Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Bruk i hvertfall ikke Biltema pærer, de tåler overhodet ikke så høy spenning. Kan jo bygge inn en motstand, men det blir jo dårligere lys. Hvis det er løs regulator på dynamo kan du jo prøve en med litt lavere spenning, men jeg tror neppe det er det på denne. 14 v er ca normal ladespg, jeg vil tro du får minst 14,5 målt på batteriet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Prøvde du å måle ved litt høyere turtall? Kan være spenninga går til himmels når du ruser motoren. Isåfall defekt regulator, og da må ofte hele dynamoen byttes på japanske biler. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornemann Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Yes, er Biltema-pærer! ;) Skal forsøke å måle spenningen med litt høyere turtall, så får vi se hvordan det går. Tusen takk for svar alle sammen! - Bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Prøv med osram pærer du så tenker jeg problemet blir borte. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K3nn3th0ls1 Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Jeg personlig har aldri hatt problemer med Biltema pærer, slik at det er sagt :) Siter '92 Mazda 626 2.0 GLX (GE) Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 Biltemapærer har ikke fantastisk god kvalitet, husker godt 5W baklyspærer som sotet så innvendig at man ikke så de lyste. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornemann Skrevet Juli 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2012 Hei igjen, Ville bare takke for tips om lyspærer! Kjøpte skikkelige lyspærer hos Mekonomen da jeg fikk tips fra dere og de holder fortsatt! - Bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg