Gå til innhold

Audi 80 2.0 (turbokonvertering)

Ranger emnet

jan-er0107

Anbefalte innlegg

hei san folkens mitt spørsmål er om det er vanskelig og montere turbo i denne bilen det er en 2 l e motor? hvor jeg kan få tak i bilig kopi av rs2 fangere?er det noen som vet om hvor man kan få takk i kvalitets høytalere og fårsterkere til en bilig penge takk til alle som gjør meg litt klokere

og så lurer jeg på om man kan få noe serlig effekt ut av og bytte hele eksosen innkludert manefold ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye på en gang uten punktum eller komma...

Det er ikke plug & play å montere turbo på denne, ei heller tåler motoren videre ladetrykk grunnet for høy kompresjon i utgangspunktet. Glem det, sugetrimming er tingen for deg.

Det florerer ikke av RS2-fangere, men du får nye på NBS --> LINK

Bra høyttalere og forsterkere får du kjøpt hos seriøse bilstereoforhandlere.

Du får ingen effektøkning av å bytte eksosen på en original motor, derimot kan du få ganske stor moment- og effektøkning av å montere et optimalt grenrør. På den annen side, slike til rettstilt motor er ikke å oppdrive, kan spesiallages.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken motor du har. Audi har mange forskjellige 2.0 med diverse bensinsystemer.

Så sant du ikke har Monomotronic så vil en trimkam gi en del mer effekt. Har du 16v trenger du selvsagt to kammer. Har du Monomotronic må oppgraderingen starte med manifold og downpipe da den originale ikke takler mer eksos enn det motoren produserer originalt.

Som sagt, grenrør som fungerer må spesiallages, koster ca 5k for avstemt rustfritt 4-1.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider