Gå til innhold

Rar lyd ved bremsing etter at bilen har stått ute

Ranger emnet


Kennyha

Anbefalte innlegg

Som sakt når jeg starter bilen og kjører litt frammover og bremser litt så høres det ut som " metall mot metall" på høyre front. og etter jeg har kjørt rundt 100-200 meter så er det borte helt til jeg lar bilen min stå ute over natta.

 

noen ide hva det kan være?

 

takker for svar :)

 

Audi a4 96 1.6 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bremserengjøringen fra biltema står følgende:

 

- Løser opp og fjærner bremsevæske, olje, fett og andre forurensninger fra bremsebelegg, bremsetrommel og andre bremsedeler.

- Fordunster hurtig og fullstendig

- Kan brukes uten at bremseenheten tas fra hverandre

- Spray i korte interveller (fra ca. 45-60cm)

- Beskytt bremsedeler av gummi og lakkerte deler fra sprayen.

 

Brukte den på skivene når dem var nye før montering, så vet ikke hvordan effekten blir av å bruke dem på bremser med litt "vinterulyder" men står jo at den skal fjærne det som er av drit. Den dunster i hvert fall rimelig fort. Men kan renne/dryppe litt, så ville lagt en papplate el. under før jeg sprayet, evt gjort det på en bensinstasjon. Aner ikke om det blr stygge flekker i asfalt da jeg brukte papp under for sikkerhets skyld. Men når jeg tenker på det så er det jo stort sett snø rundtom nå, så da er det jo ikke noe problem :)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremserens fra Biltema synes jeg ikke er noe særlig bra. Elektronikkrens (Isopropanolspray) er omtrent like effektivt.

 

Skikkelig bremserens får man hos Würth. Den er litt dyr, men superbra. Er skikkelig trykk på sprayen så selv etter bremseveskelekkasje i en trommelbrems er det rent på et blunk ;)

 

Tviler imidlertid på om noen av disse hjelper på temaet her, men en nøyere inspeksjon med hjulet av bør vel gi noen ledetråder.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår