Gå til innhold

Hvordan skjule kabler i motorrom

Ranger emnet


Portasol

Anbefalte innlegg

Noen som kan poste noen bilder og en beskrivelse på hvordan jeg skal skjule kabler i motorrommet? evt. en prosjekttråd der noen har gjort dette med en god beskrivelse :)

 

Mvh. Ørjan Moen

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loddebolt krympestrømpe og masse ledning er nok noe av d du trenger. ta deg en tur på den lokale huggerren og røsk ut ledningsnettet helst det som går bakover i bilen. dem ledningene er lengst og dem har forsjelige farger. eller ta et som er til motoren så kan du skøyte med samme farge.

 

men fy for en jobb d må være og få alt skult. all ære til dem som får dette til.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett folk har gjort det, eller hvertfall fått det ryddigere :)

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som har bilder og/eller forklaring på hvordan de gjør det?

post-65308-13804853824308_thumb.jpg

Her er noen bilder jeg har funnet på google :)

post-65308-13804853824251.jpg

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de gjemmer endel bak skjermene. Og fjerner alt unødvendig.

 

I tillegg er bilene du har bilder av ganske gamle, og da var det jo mindre ledninger og ting i motorrommet. Ser ikke ut som noen av de har ekspansjonstank for eksempel, noe alle nyere biler har. Personlig syns jeg det ser "feil" ut, det ser ut som bilen ikke er ferdig på en måte.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hvertfall hatt litt ryddigere motorrom syns jeg om jeg ikke får det så strøkent som bildene over :)

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om du har sett nedi motorrommet mitt jeg ørjan? der ser det jo HELT jævlig ut :)

 

forresten, på vwvortex.com. under golf 2, så er det en shaved enginebay tråd :) masse inspirasjon. sku ønske man hadde den kustusen sjøl :) men det får bli en gang i framtida. når man har egnet bruksbil på siden :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om du har sett nedi motorrommet mitt jeg ørjan? der ser det jo HELT jævlig ut :)

 

forresten, på vwvortex.com. under golf 2, så er det en shaved enginebay tråd :) masse inspirasjon. sku ønske man hadde den kustusen sjøl :) men det får bli en gang i framtida. når man har egnet bruksbil på siden :)

 

Finner ikke tråden jeg, link?

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bilder og/eller forklaring på hvordan de gjør det?

[ATTACH]27447[/ATTACH][ATTACH]27448[/ATTACH]

Her er noen bilder jeg har funnet på google :)

 

Selv om det er gamle biler så er det jo en vr6 motor på øverste bilde og den trenger vel en god del kabler osv siden den er såpass ny :)

er en gammel bil jeg har også, en 88-modell :)

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjellen på V6 er at det er to pluggledninger mer enn på R4 ;)

Jeg har montert MegaSquirt i min bil, da kan alle ledninger routes akkurat der jeg selv vil. På det nederste bildet ditt har motoren do doble DCOE, eneste motoren trenger er ledninger til temp- og oljetrykksensor, hallgiver og pluggledninger ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen bilder av ditt motorrom? og hvor får jeg kjøpt noe slik? :)

vw jetta 1.8 1990 mod. (Vraket)
volvo 740 stv. 2.3 1987 mod. (Solgt)
vw jetta gt syncro 1.8 1989 mod. (Byttet)
vw golf gt syncro 1.8 1988 mod. (prosjekt)

audi a4 quattro avant 1.9 tdi 2002 mod (bruksbil)

vw passat gt g60 syncro 1.8 1990 mod. (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår