Gå til innhold

NYDELIG blåfarge søkes

Ranger emnet

mr292

Anbefalte innlegg

hei, er ute etter en blåfarge, helst så lik som denne

g2ka5lhjllyg7pngvk5c.jpg men jeg har hverken fargenavn eller fargekode på denne fargen, (og bildet er redigert for å få finere farge) så om folket her inne kunne posta noen eksempler av farger som ligner så hadde det vært kjempeflott, er ikke barebare å velge farge heller

noe jeg ser ligner ganske mye er lexus LFA's "pearl blue 8V8"

som på dette bildet.

5728354592_56d6968bbb.jpg

gjerne kom med forslag folkens, jeg SKAL ha slik en nydelig blåfarge. må bare bestemme meg, og desto flere jeg har å velge mellom, desto bedre, komme også til å ordne med fargeprøver av de jeg liker best. for å ta en sluttvurdering.

Endret av mr292
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel foreslå Subaru 95H. Fargen heter blue ridge met. og er vel den Solberg hadde på Imprezaen hvis jeg ikke tar helt feil ? Formelnr. 4527483

Prodrive sin blåfarge er ikke oppgitt, den er litt annerledes enn blåfargen på gatebilene deres (WRX Sti etc) og er vanskeligt å få tak i, om ikke umuligt, fra Prodrive.

Min hadde 02c WR-Blue Mica! ;)

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for flere gode eksempler, likte den "monte carlo blue" veldig godt, men etter litt googling viser det seg at fargen er levert av house of color og kalles "candy blue", bilen er en chevrolet monte carlo :)

http://www.cardomain.com/ride/3828328/1984-chevrolet-monte-carlo

er åpen for Mange flere eksempler :) er fine farger dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se på bilder for å velge en farge er totalt nytteløst, da fargegjengivningen ikke blir riktig pga forskjellige instillinger på kamera, pc osv, en farge som kan se skarp rød ut på bilde kan være mørk plommerød i virkeligheten, dyp skarp gul på bilde, kan i virkeligheten være blass gul osv, det beste er at du stikker innom en lakkforhandler, eller et lakkverksted og spør om å få se i deres fargekarter, for å se om du finner en farge du liker

Her er to bilder av samme bil

post-21156-13804853770935_thumb.jpg

post-21156-13804853770832_thumb.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for flere gode eksempler, likte den "monte carlo blue" veldig godt, men etter litt googling viser det seg at fargen er levert av house of color og kalles "candy blue", bilen er en chevrolet monte carlo :)

http://www.cardomain.com/ride/3828328/1984-chevrolet-monte-carlo

er åpen for Mange flere eksempler :) er fine farger dette :)

Da kommer det også an på om det er HOK sin Oriental Blue Kandy eller Cobalt Blue Kandy, og hvilken bunnfarge som er lagt, og hvor mange strøk av Kandy fargen som avgjør hvilken av fargene det er på bildet

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...