Gå til innhold

Volvo Motor????

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om man ser forskjellene på en B19 å en B21 topp, pga jeg har endel deler liggende i kjelleren deriblandt de to toppene, å så trenger jeg toppen fra B21'n.

er det på ventilene at forskjellen er???

eller er det andre ting jeg kan se etter???

jeg har kjøpt meg en volvo 244 81 mod m/B21, åsså var toppen gåen og ulyd i bakakslingen.

Så er det noen forskjell (stor) på utvekslingen viss man tar en bakaksling fra feks. en bil med B19 - B20 - B23/230, passer alle på bilen, slik at det er bare å skru av å sette på??

jeg kan få tak i bakakslinger fra div biler med div motorer i så...

jeg vet B19 og B20 er "mindre" enn en B21 men er det noe forskjell på "styrken?? vil akslingen fra B19 ryke viss man leker seg med B21- motoren???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en mazda stv (85mod) med en 1.5 motor og volvobakaksling... der RØK diffen akslingen har stått på en 242 80mod..... såå jeg vet ikke??? men men, jeg var jo selv skyld i at dn ble ødelagt.... bilen spann i 3døgn i strekk (nestn) iallefall MANGE timer.....

Men er det ingen som vet hvordan jeg finner forskjell på en b19 & B21 topp???? jeg tenkte å bjynne med bilen i helga..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet bilen min en i helga Volvo 244 DL 81mod...:D

Tenkte å "riffe" dn opp litt... Den var meget fin i lakken (kun små bulk skader på framskjermene) og hadde ikke rust...... dn hadde alufelger (7x15), nyere baklys, org turteller i instrumentbordet, MEGET FIN innvendig, luftdempere bak ( = høy bak).

Så hva mere burde gjøres med dn?? gi meg tips....

Jeg kun gjerne tenkt meg å få dn "tøff" utvendig også, tenkte på spoiler, skjørt, grill osv....

Motoren i bilen (en b21a) hadde ødelagt topp, men det viste seg å ikke stemme helt... motoren satt bom fast... men jeg hadde en b19 fra en 242 hvor jeg har dumpet bare karosseriet, som jeg tenkte å sette inn imidlertidig, men har lyst til å sette inn en litt større motor, helst med mekanisk innsprut... '

Er det noen som kan komme med tips å råd, hvordan jeg burde gå frem??

Tenkte på å kjøpe en komplett bil Volvo GLT ifra sverige hvor det var kansje var en b23 i el lignende... noen som vet hva man må gi for en 240 GLT med mek. innsprut i sverige???

Er det noen som har en b21 eller større motor feks b230 som de vil kvitte seg med, eller vet noen om en motor som bare står til bry??

Jeg er en student så jeg har ikke allverden med penger...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

Jeg hentet bilen min en i helga Volvo 244 DL 81mod...:D

Tenkte å "riffe" dn opp litt... Den var meget fin i lakken (kun små bulk skader på framskjermene) og hadde ikke rust...... dn hadde alufelger (7x15), nyere baklys, org turteller i instrumentbordet, MEGET FIN innvendig, luftdempere bak ( = høy bak).

Så hva mere burde gjøres med dn?? gi meg tips....

Jeg kun gjerne tenkt meg å få dn "tøff" utvendig også, tenkte på spoiler, skjørt, grill osv....

Motoren i bilen (en b21a) hadde ødelagt topp, men det viste seg å ikke stemme helt... motoren satt bom fast... men jeg hadde en b19 fra en 242 hvor jeg har dumpet bare karosseriet, som jeg tenkte å sette inn imidlertidig, men har lyst til å sette inn en litt større motor, helst med mekanisk innsprut... '

Er det noen som kan komme med tips å råd, hvordan jeg burde gå frem??

Tenkte på å kjøpe en komplett bil Volvo GLT ifra sverige hvor det var kansje var en b23 i el lignende... noen som vet hva man må gi for en 240 GLT med mek. innsprut i sverige???

Er det noen som har en b21 eller større motor feks b230 som de vil kvitte seg med, eller vet noen om en motor som bare står til bry??

Jeg er en student så jeg har ikke allverden med penger...:(

om du kjøper en delebil fra 1986'-> (el speedo), m. automat, kan jeg være med å betale for delebil..

jeg trenger nemmelig noen deler, som automat-mellomaksel, aw71 girfester, bakaksel med el speedo, el. speedo.. samt 2 x el bensinpumper og el. vifte. (el vifte tar jeg vel fra en toyta elns.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider