Gå til innhold

Mer lyd i Audi 100 2.3E

Ranger emnet

joakimlt

Anbefalte innlegg

Heisann! Etter å ha sett diverse videoer på nett så har jeg blitt kåt på mer lyd i audi'n min :p

Tenkte jeg skulle kjøpe et rør, få tak i en gammel katalysator, kappe festene fra den og sveise på røret (eller finnes det lettere metoder?) så skru det på de orginale festene på anlegget sånn at jeg kan bytte tilbake til orginal kat. når den skal på EU ;)

Så tenkte jeg å bytte endepotta til en uten så mye demping, har sett på denne: http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17317614 Noen innspill? :) Noe jeg må passe på annet enn å lage feste til potta og lamdasonden på kat.? :)

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å kappe av selve kat'en på en gammel katalysator og sveise inn rør i stedet, er det jeg har gjort på min. Og ja, du må sveise inn mutter til å skru lambdasonden i samt lage feste til bakre potte, ikke noe mer.

Dette sammen med den potten i linken din og du vil få mye lyd :)

Edit. Du må ha en potte med 2,25" innløp, samt en bit med 2,25" rør for å erstatte kat. Potten i linken er 2.5" inn.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var 2.5" på eksosen jeg.. :p Takker for rettelse! Hvis jeg ikke finner potte med 2,25", går det med overgang(http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17317633051)? :)

Endret av joakimlt

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Suzuki SV650S 2003

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var potte og overgang kjøpt! :D Skal montere det snart, så skal jeg se om jeg orker å bytte katalysatoren og :p

Vil katalysatoren dempe mye lyd? :)

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Suzuki SV650S 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay :) hva skjer om jeg bruker 2 overganger på katalysatorrøret da? fra 2,25-2.5=rør=2.5-2,25? Vanskelig å få tak i 2.25" gitt.. Hva ødelegger det for a? Lamdasonden?

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Suzuki SV650S 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det da? :) Fant på Svendsen eksos ( http://svendseneksos-engros.no/index.php?route=product/product&path=376_392_395&product_id=509 ) Men syntes det er litt tull å kjøpe en meter når jeg ikke trenger halvparten engang :p Syntes det var lutt dyrt og.. :p

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Suzuki SV650S 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å få bytta lyddemper i løpet av uka ;) Så får jeg se hvordan det blir med katalysatoren :) Må jo kjøpe en brukt katalysator også.. blir fort dyrt da :p

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Suzuki SV650S 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer problemene når bilen skal på EU-kontroll i november.. :p Men noe jeg kanskje kunne gjort, er å fjerne flensen på røret før kat og etter, og fjerne festene på kat. i samme slengen, så kan jeg bare bruke skjøtemuffe når det skal på igjen? eller blir dette for løst?

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Suzuki SV650S 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider