Gå til innhold

Mer lyd i Audi 100 2.3E

Ranger emnet

joakimlt

Anbefalte innlegg

Tror du sliter med å sette skjøt foran kat da røret her er kort og ikke rett nok til en skjøtemuffe, samt lambdaen står der. Men som jeg sa, du kan maskinere en flens og sveise røret på den, et rør som går fra downpipe og bak til røret videre etter kat.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg så ikke denne tråden før nå! men jeg har en nyyyyydelig lyd i femmeren min! :)

Jeg har tømt katalysatoren og bruker denne potten: http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17317616

Du kan høre her:

og her:

(siste video er fra feilsøking av fusking, så den går ikke helt reint.. (med ca 30% E85)

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å så på anlegget i sta.. Jeg trodde lydpotta var festet helt ved "rota" jeg, men det er jo en kardangbøy som er sveiset fast i potta.. Har dere kjøpt ny bøy, eller kan jeg kappe av det røret fra lydpotta?

Bilde:

AUD6002.jpg

Endret av joakimlt

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør nok jeg det samme ;) Den bøyen så litt rar u i forhold til en "vanlig" bøy, så tror det hadde blitt mye banning for at det skulle gått :p

Hvordan gikk det med lenden av røret til den potta di? Syntes den orginalpotta så så lang ut i forhold til den nye :s

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Suzuki SV650S 2003

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det stemmer, du må nok ihvertfall ha 20cm ekstra med rør.

Det gikk akkurat for meg med alle overganene (altså overgang 2,25" - 2,5" og 2,5" hunn til 2,5" hunn)

Du må nok sveise, jeg prøvde først med bare slangeklemmer, men ble en dum vinkel på kardangbøyen, ettersom den ikke retter seg helt ut før originalpotta begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker mye for tips! :)

Får se hva jeg gjør når jeg får bilen på løftebukk ;) Er klundrete å ligge under bilen med jekk.. :p

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Suzuki SV650S 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider