krolsen Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Hei. Startet bilen istad og kjørte noen hundre meter før jeg merket en stygg svilukt. Åpent panseret og så det kom litt røyk fra venstre side(sett forfra). Lukket kjapt igjen og kjørte hjem å parkerte. Når jeg kom hjem så jeg endel oljegris fra venstre sida av motoren. Har ikke tid til å ta bilder nå, har heller ikke spess peiling på motor, men noen som kan tenke seg hva som kan være feilen? Kunne ikke se hvor det kom olje fra, bare drypte og freste. Snakk om C4 2.3 AAR Tak for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Om du har mye emulsjon/kondens i slanger tilknyttet innsugbelgen så kan dette fryse i kulde og tette slangene. Sjekk først og fremst slangen som går fra belgen og ned på røret som kommer fra veivhuset. et bilde av hvor det drypper fra hjelper mye :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 [ATTACH]27029[/ATTACH]Vanskelig å se hvor det kommer fra. Det er våt olje fra kanten av toppdekselet og nedover. Legger ved et bilde med en rød ring. Nedi "hullet" der ser jeg en liten dam med olje. Ganske langt oppe med andre ord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Da er det nok toppdekselpakningen din som er defekt. Koster lite og fort gjort å bytte, men køp ny i gummi, ikke i kork! Husk også å bytte boltene til toppdekselet om det er korkpakning som står på fra før. De boltene har en krage som gjør at det ikke blir tett om man setter på gummipakning, må derfor byttes til bolter uten krage :) Ta av og rens røret og slangen mellom innsugsbelgen og veivhus da dette sikkert er tett, muligens derfor pakningen har røket. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Tusen takk for kjapt svar(som alltid:D). Er det mye som må demonteres før jeg kommer til topplokket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Du må løsne jordingsledningen på innsuget, klemmen som holder innsugsbelgen til gasspjeldet og vakuumslangen som går til vakuumpumpa/bremsekraftforsterkeren. Vipp av innsugsbelgen fra gasspjeldet og skru ut de fem unbrakoskruene som holder øvre del av innsuget. Når disse er ute kan innsuget løftes litt opp og trekkes av, bort fra rørene til dysene (mot høyre sett forfra). Nå kan muttrene til toppdekselet løsnes og toppdeksel tas av. Husk jording på toppdeksel og holder for temp-bryter bak dekselet. Når innsuget er av vil det se slik ut og du kommer til toppdekselet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Fy for kjapt og bra svar!:D Ser litt mer optimistisk på ting nå. Dårlig luftfilter som kan være årsaken til at det er tett? Burde kanskje få byttet det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Nei, om pakningen røk/lekker forbi så kan det skyldes tett veivhusventilasjon, altså røret fra blokka (under fordeler) og slangen videre inn til undersiden av gummibelgen, rett foran gasspjeldet. Glemte å skrive at du må ta av pluggen til bryterene på gasspjeldet, samt to slanger ved selve spjeldet, men det ser du ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Et bilde til, og husk å legge noe over nedre del av innsuget slik at du ikke mister muttre eller annet nedi ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Skal jeg huske på:) Vet du hvor det er mulig å få tak i billigere bolter? Koster over 400 på mekonomen, syntes det er litt drøyt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Kjøp pakning og bolter på Møller, tror det er billigere enn Mekonomen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 (endret) Glem dette innlegget. Endret Februar 7, 2012 av krolsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2012 (endret) Har begynt å demontere nå. Har demontert luft rør/slanger ned til veivhus, disse er fulle av brun gugge. Hva er beste måten å rense de på noe slags avfetting? Edit: Ligger også litt olje og skitt i innsugsbelgen og litt olje ved gasspjeldet. Er det vanlig? Endret Februar 8, 2012 av krolsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Bumper denne litt. Normalt at der ligger litt olje og gulbrun gugge i innsuget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Vært offshore i to uker, derfor ikke sett svaret ditt før nå. Det du ser på bildene er emulsjon. Kommer av dårlig olje (Shell), mye småkjøring eller defekt toppakning. Gjør rent belg og gasspjeld med tørr fille. Ta også av slangen/røret til veivhusventilasjon og rengjør disse grundig (innvendig) før montering. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.