Gå til innhold

Lugging og fusking 2002 TDI TipTronic

Ranger emnet


raanerud

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en 2002 Passat rett før jul i fjor. Bilen har fungert helt greit helt frem til nå.

Når jeg prøver å gi på litt så begynner det å rykke og nappe i bilen. Til tider kan også det begynne å riste så skrur ABS og ESP seg av. Stanser da bilen å motoren står da å rister. Restarter motoren så er det slutt på ristingen men luggingen fortsetter.

 

Tok en diagnose på bilen i dag å fikk opp følgende:

 

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 02: Auto Trans

Controller: 3B0 927 156 S

Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416

Coding: 00103

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

18158 - Supply Voltage too Low

P1750 - 35-10 - - - Intermittent

18265 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1857 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 1728

Coding: 04257

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

Non som har noen ide om hva som kan være galt?

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ECU for ABS/ESP mottar ikke verdi for motorpådrag fra motorens ECU.

 

18265/P1857/006231 - Load Signal: Error Message from ECU

 

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) active

 

Possible Causes

Fault Code(s) stored in Engine Control Unit (ECU)

 

Possible Solutions

Check Engine Control Unit for Fault Code(s)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke det som er hovedproblemet. Denne feilen kommer i forbindelse med luggingen og nappingen som skjer leeenge før ABS \ ESP feiler. Antar at dette er en form for nødmodus hvorav systemet kobles ut fordi det ikke er "så viktig". iallfall det jeg fikk vite av en VAG mekaniker.

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve gamle biler.

 

Men jeg tror fortsatt ikke det er ESP som skaper luggingen. I dag fuska bilen også littegrann på tomgang, mens den stod i Park.

Så da utelukker jeg det.

Hva annet kan det være? Luftfilter? LMM (oppdaget at kablene til som går til denne hadde en skikkelig bøy inn til pluggen.

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nå muligens lokalisert. Ledningsnettet under ventildekselet er visst et problem på disse her, da det errehvert blir dårlig kontakt i disse kablene \ koblingene som går til pumpedysene.

Pris på verksted med deler: Under 2000,- :)

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår