Gå til innhold

Innkjøp av bilanlegg! Blir dette bra?

Ranger emnet

Normannj

Anbefalte innlegg

Hei!

Har planer om å kjøpe anlegg. Er ute etter skikkelig kvalitetslyd! og lurte på om noen kan se over handlelisten. se om det er noe som jeg bør bytte ut og div. jeg har brukt bilradiospes.no for å sette opp lista, da jeg har lite peiling og de var omtrent de eneste med merker som jeg kjente fra før.

Frontsett:

Er ute etter et frontsett som leverer klar og høy lyd. men ikke for skarp, vill ha noe som virkelig fyller opp bilen. og da har jeg tenkt på disse: Focal 165KR

Frontsett forsterker:

Har lite peiling på hvilken betydning specs'a på forsterkern har på lyden men har tenkt på denne for å drive frontsettet: Rockford Fosgate Power T400-2

Subwoofer:

Her er jeg litt usikker. men har sett en del på punch serien til Rockford og på JBL GTO 1514. hvordan er disse? Er ute etter en eller flere subber som er bra lydmessig, noe som går dypt og slår bra, men også blender fint inn med resten av anlegget og er 15". de rockford subbene og jbl subben er ganske billige så blir muligens to, eller er det lurere å kjøpe en dyrere sub? evt. Rockford Fosgate t2? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=29 link til de nevnte.

Forsterker til sub:

Her tenkte jeg på: JBL GTO14001

Kjøper to om det blir så jeg kjører to subwoofere. blir det bra?

Hovedenhet:

Her har jeg tenkt på denne: Pioneer AVH-6300BT

Anlegget skal inn i en 87' Omega A. så er det noen som vet om jeg trenger noen eksta kabler eller noe for å montere en slik spiller?

Div:

RCA Kabler fra RF. 1 stk 3m. 2 stk 5m

Caliber Høyttalerterminal. 2 stk

Høyttalerkabel 6m 3,3mm

Høyttalerkabel 10m 1,5mm

Basic bananplugger. 2 sett

Caliber strømkabel 35mm 5m sort og 12m rød

Usikker på sikringer og slikt. hvor stor sikring trenger jeg?

Ellers, er det noe jeg har glemt, noe som kan være lurt å ha?

Trur alt dette kommer på ca. 18k med en sub og en forsterker til subben.

Om pakken jeg har satt opp er bra så trengs det vell ikke noe mye endring. Men vill så klart ha det beste jeg kan få rundt denne prisklassen. lurer på om det er noe som kanskje er like bra men billigere, eller mye bedre men kanskje litt dyrere.

Alle tips og meninger mottas med stor takk!

og så må jeg nevne at jeg vill kjøpe alt på en plass og alt nytt. det blir enklest og muligheten for rabatter er større da vill jeg tru?

Ble en lang post, men håper noen kan hjelpe meg her.

takker på forhond.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den prisen, så kan du få noe MYE bedre.

Frontsettet er veldig bra, og spilleren er grei, men så stopper det.

Rockford er IKKE veien å gå hvis du vil ha fin lyd, alt for dyrt er det også i forhold til hva du får.

Bytt ut suben med en slik, og bruk en slik forsterker.

Så kjøper du en slik forsterker til frontsettet.

Dette vil låte ganske mye bedre enn det du selv linker til. Jeg brukte dynabel sine sider fordi jeg hadde dem oppe, og bare der fant jeg suben i farta, men judysbilstereo.no har det meste av dette, og skaffer nok også suben, og setter sikkert opp en pakkepris hvis du spør pent. Spilleren kjøper du en annen plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt sammen alt på judys bilstereo. de hadde alt du nevnte. subben, frontsettet og forsterkerne pluss alt av kabler og slikt kom på litt under 17k. ble gira på subben, men usikker på forsterkerne. jeg har lest at jo høyere ohm jo bedre lyd, så vill kjøre anlegget i 4ohm og blir ikke rms'en litt for lav med forsterkerne der da? eller går det greit? tror ihvertfall at jeg går for den subben :D

Takk for tips:D

er det noen andre med erfaring eller meninger angående forsterkerne og subben cossiemk1 nevnte?

dempinga venter jeg med til etter jeg har lakkert bilen:) ser de har mye billig demping på biltema. noen med erfaring rundt det? eller er det like greit og gå for dempinga som hagalien linka til. ser de har div demping på judys også. erfaringer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt advarsler ang. dempinga de selger på biltema, de trekker vist til seg vann som en svamp å da er det jo lett at det oppstår rust. Ellers kan jeg ikke svare deg stort ang anleggs biten, men har en Kicker 700.5 forsterker som du kan få kjøpe da :D

Brukte den i gamle Mondeoen min til å drive både front og bak settet samt 2 st 12" subber (spiller stabilt ned i 2 ohm), vurderer å selge den rett og slett for at jeg ikke orker å begynne å strekke opp ledninger i en så ny bil som jeg har nå.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trur jeg må stå over på den kicker forsterkeren.

Okei, da ble ting litt enklere, med tanke på ohmen. trur jeg går for den BF7501 istede ja.

Noen som har noen siste innspill eller tanker. flere med erfaring som vet om dette blir bra? :D

og hvilken sikring trenger jeg og trenger jeg flere sikringer om jeg kjøper en sånn fordelings boks med 50mm inn og 2x25mm ut, som da går til hver sin forsterker? og holder det med en 25mm til hver forsterker?

takker for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider