Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet

16vturbo

Anbefalte innlegg

Korte det som kortes kan :D

Jah, nesten alt. Innen bil er det også nesten alt, foruten om slaglenge på motor. Når det gjelder gutter så kan den gjerne kortes på alle andre, men jeg beholder heller min sak i den lengden den allerede er i ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klegg, veps, mygg, spindelvev, våktne med sola i tryne og 500 grader dagen derpå, små unger som hyler og springer i veien, ahhhh sommer :)

Ta med deg bilen til Robinson-øya så blir du kun plaget av apekatter...nei vent... familien til 16vturbo mener jeg :P

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg bilen til Robinson-øya så blir du kun plaget av apekatter...nei vent... familien til 16vturbo mener jeg :P

ahaha så morsomt, flirer meg skakk ihjel.. neida, du er ikke morsom.

Men om jeg får lov til å presse inn en liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten oppdatering så skal jeg si meg fornøyd asså :)

Jeg måtte flytte over det triggerhjulet jeg sveiste om på blokka som hadde rådebank.. og da var det vare å begynne med nedplukkingen av motoren som skal brukes..

Er helt sykt hvor mange skruer som er på x20xev bunnpannen.. jeg skal ha på c20ne panna som jeg har sveist oljeretur på.

bare se selv!

20120522_174517.jpg

Og for å få av triggerhjulet så må jo veiva ut også.. noe jeg faktisk aldri har gjort på en bilmotor før... god trening da :) Klemra fingern ett par ganger også..

20120522_175626.jpg

fikk ut den hersens veiva.. tviler på at denne motoren har blitt byttet olje på noen gang... alt var jo kokset igjen!

20120522_185441.jpg

Så var det c20ne blokka som måtte plukkes ned, har ikke to motorbukker så ta måtte elefanten hjelpe til..

20120522_185449.jpg

og når jeg fikk av bunnpanna på den så brukte jeg likegreit muttertrekkern for å få løst alt ;) ingenting annet enn triggerhjulet jeg skal ha fra den blokka der så :D

20120522_185456.jpg

Believe it or not, jeg fikk det løst ;)

20120522_190523.jpg

Så da tok jeg bare å monterte det i x20xev blokka, og satt i veiva igjen.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette. Men hvordan ser råde og rammelagrene dine ut? Siden du allerede har ute motoren og har omtrent plukket bunndelen i småbiter så kan du jo like greit bytte dem. Hvis planen ikke da bare er å kjøre i filler motoren?

Kanskje også kjøpe nye stempelringer så er du sikker på at bunndelen er i orden ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette. Men hvordan ser råde og rammelagrene dine ut? Siden du allerede har ute motoren og har omtrent plukket bunndelen i småbiter så kan du jo like greit bytte dem. Hvis planen ikke da bare er å kjøre i filler motoren?

Kanskje også kjøpe nye stempelringer så er du sikker på at bunndelen er i orden ;)

De så fine ut faktisk, mye verre på blokka som hadde rådebank ;P Motoren som skal brukes har gått ca. 175 000 også så det er litt motor igjen håper jeg.

Gidder ikke å bruke penger på denne blokka heller, det blir ikke bygd for å holde... Men for å ha en motor i bilen som fungerer til jeg får råd til skikkelig innmat og MS, alt dette er bare trening, prøving og feiling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår. Men med original bunndel og mye trykk så sier det seg selv at den kommer til å ta kvelden før eller siden uansett, så prøving og feiling er vel kanksje bortkastet? Smidde råder vil nok gjøre store forandringer. Er ikke sikkert du trenger H-profil råder eller noe for å oppnå 250-300hk på denne motoren. Dette er vel kanskje noe Protrim kan svare bedre på ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råder og stempel fra calibra turbo, c20let. De burde holde 250-300 hk. Jeg har hånden på let stempel, må bare få tak i råder. Om ikke det så blir det en tur på ebay, å kjøpe smidd. Datasprut må det også bli en ordning på.

På den motoren jeg bygger nå så blir der ikke mere en 0.6bar, og det burde holde en stund :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råder og stempel fra calibra turbo, c20let. De burde holde 250-300 hk. Jeg har hånden på let stempel, må bare få tak i råder. Om ikke det så blir det en tur på ebay, å kjøpe smidd. Datasprut må det også bli en ordning på.

På den motoren jeg bygger nå så blir der ikke mere en 0.6bar, og det burde holde en stund :-)

Høres ut som en bra plan! ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider