Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Men det er stor forskjell på å kun ha utdannelsen og drive med f.eks alusveis til helt andre ting, enn å ha utdannelsen, jobbe med det til daglig og samtidig kunne ta på seg slikt sveisearbeid på fritiden. Er jo utrolig mange som vil ha turbomanifolder til diverse motorer, så marked er det uansett ;)

 

Har du forresten tilgang på "flow" utstyr til å teste den? Gjerne også slikt måleutstyr for å måle impulser i hvert av rørene for å se hvordan alt ligger ann.

 

Har du forresten tatt høyde for like lengder på alle rørene? Det er greit nok ikke alltid dette går, men pluss/minus 1-2mm er jo overkommelig og veldig bra alikevel! ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er stor forskjell på å kun ha utdannelsen og drive med f.eks alusveis til helt andre ting, enn å ha utdannelsen, jobbe med det til daglig og samtidig kunne ta på seg slikt sveisearbeid på fritiden. Er jo utrolig mange som vil ha turbomanifolder til diverse motorer, så marked er det uansett ;)

 

Har du forresten tilgang på "flow" utstyr til å teste den? Gjerne også slikt måleutstyr for å måle impulser i hvert av rørene for å se hvordan alt ligger ann.

 

Har du forresten tatt høyde for like lengder på alle rørene? Det er greit nok ikke alltid dette går, men pluss/minus 1-2mm er jo overkommelig og veldig bra alikevel! ;)

 

Får lage til kompiser så tar vi der derifra! :) Kommer nok aldri til å drive min egen butikk å selge manifolder, så glad er jeg ikke i å sveise dem ;p

 

Har ikke tilgang på flow greier nei, for å være helt ærlig så gidder ikke jeg å avansere så vooldsomt på en turbomanifold til 2.0 8v med ett mål på mellom 200 og 280hk. Skal jeg ha myemyemye mer hester så hadde det vert noe annet.

 

Rørene har passe forskjellig lengde, nr1 er kort - 2 er lengre - 3 enda lenger 4 - enda litt til :P Vi får satse på det går bra, og som sagt, er ikke stoooore målene jeg har. Sålenge bilen starter hver dag og tåler noe dekksliting av og til, ja da skal jeg ikke klage. :)

 

Husk på at dette er Nr1. Den første skikkelige jeg lager (hadde god hjelp fra en kompis som hjalp meg meg tilpassing av rør og diverse gode ideer, bare så det er sagt. Skal bygge til hans 740 en gang) Og jeg har flere flenser liggende i tilfelle jeg satser på ett høyere mål en eller annen gang.

 

Like lengder, puls og alt det der har vel allermest å si på sugetrim?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dritlei av toppdeksellekasjen nå! Ej gåene gjenger i mange av hullene så jeg satt inn gjengestifter med rød locktite.. Burde gå ann å skru det nedtil nå.

 

20120822_201843.jpg

 

Manifolden måtte prøves, fikk forresten ny downpipe flens i rustfritt i dag, den er bare satt innpå turboen. (ja jeg vet det er fult i silikon, det må bare tørke så jeg får fjerna det)

 

20120822_204746.jpg

 

20120822_204753.jpg

 

Prøvde noen dekk .. 235/60-16.. :P Ble litt drag stuk.

 

20120822_210224.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20120822_204746.jpg

 

Drit i toppakning, toppdekselpakning og andre pakninger. Pakningsement fungerer sikkert :P

 

Ser veldig bra ut ellers dette! Blir morro å se hvordan den forflytter seg når motoren er satt sammen igjen :)

 

BTW: Du har ikke tilfeldigvis liggende disse listene på C-stolpa til Omega B? En kompis som er rimelig oppgitt, siden han ikke får tak i dem.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i toppakning, toppdekselpakning og andre pakninger. Pakningsement fungerer sikkert :P

 

Ser veldig bra ut ellers dette! Blir morro å se hvordan den forflytter seg når motoren er satt sammen igjen :)

 

BTW: Du har ikke tilfeldigvis liggende disse listene på C-stolpa til Omega B? En kompis som er rimelig oppgitt, siden han ikke får tak i dem.

 

La meg få pirke!!

 

Toppakning fra c20let, ingen pakningssement overhode der!!

Toppen er to-delt, mellom ventildelen og kamdelen SKAL DET VÆRE PAKNINGSSEMENT originalt.

Toppdekselpakning er no drit, derfor pakningssement.

 

Bjørne som trenger? Jeg har ikke :s

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår