Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Nei, naar jeg kommer vet folk at de maa flytte seg....

 

Hehe :-D

 

Passet omega b bremsene rett på omega a?

har en 2.5 v6 delebil som jeg tenkte å plokke bremsene fra.

 

De passer rett på fremme og bake.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du koser deg :-D hvilken omega er det du har?

 

Det er en 88mod sedan :) med 2.0se motor på 122hk og manuell :) planen videre er og sveisa det lille av rust som er og få den godkjent :)

så etter det blir det turbo :) men spm: passe c20let delen rettover på blokka mi?

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaa, aaakkrat samme som jeg har da :-) har din servo? C20let er akkurat samme blokka som du har bare med 16v topp.

 

okei :)

har ikke servo nei.. men vurdere å monter for plassen sin del me tanke på eksos fra turbo. hvor mye tenke du å ladd? 1bar?

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servosnekka fra omega B som jeg har er ikke noe mindre enn den snekka uten servo da :-P men jeg fikk pkass til 3toms downpipe og tviler på det trengs noe større :-)

 

Planen var å ladde 1-1,2bar med den motoren jeg hadde i, pga. C20let stempel og råder, men den fikk jo rådebank med en gang, og det sikkert fordi jeg brukte oppigjen lagera...

Så kjører original blokk en gang til på 0,6bar, så får.jeg heller bygge opp igjen.let blokka over tid :-)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servosnekka fra omega B som jeg har er ikke noe mindre enn den snekka uten servo da :-P men jeg fikk pkass til 3toms downpipe og tviler på det trengs noe større :-)

 

Planen var å ladde 1-1,2bar med den motoren jeg hadde i, pga. C20let stempel og råder, men den fikk jo rådebank med en gang, og det sikkert fordi jeg brukte oppigjen lagera...

Så kjører original blokk en gang til på 0,6bar, så får.jeg heller bygge opp igjen.let blokka over tid :-)

 

skjønner :) blir uansett ikke større enn 2,5" fra turbon til meg uansett. skjønner, domt å bruke om igjenn lager selv om dem sjer bra ut :p erfart det sjøl med motorhavari i en mustang :) Fikk du megasquirten til å fungere? vurdere samma sprute selv etterhvert..

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat nå funnet ut at det ikke var lagera som gjorde det... Nappa opp peilepinnen og der har vist kjølevannet også havna! Det forklarer at den begynte å gå på tre og lyden kom når jeg var hjemme igjen... Har nok hatt tenningsbank:-(

 

Ga meg på MSen for denne gang... Megasgquirt blir en gang...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat nå funnet ut at det ikke var lagera som gjorde det... Nappa opp peilepinnen og der har vist kjølevannet også havna! Det forklarer at den begynte å gå på tre og lyden kom når jeg var hjemme igjen... Har nok hatt tenningsbank:-(

 

Ga meg på MSen for denne gang... Megasgquirt blir en gang...

 

Er ikke motoren som staar i naa du snakker om haaper jeg.....? Den forrige ikke sant!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår