martinlienkvam Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 (endret) Hei, har en audi a4 96-mod, og får ikke start. Bilen gikk tom for diesel pga at dieselmåler har hengt seg opp. Hadde samme problem for en stund siden, hvor vi fyllt på diesel og kondensfjerner, og den startet etterhvert. Nå har det skjedd igjen, og vi har fyllt på 20l diesel og kondensfjerner, den har stått i ett døgn, og får ikke start. Har også prøvd å starte med startkabler, men fungerer ikke. Kan noe annet være galt? Tips og råd? Endret Februar 5, 2012 av martinlienkvam Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinlienkvam Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Hei, har en audi a4 96-mod, og får ikke start. Bilen gikk tom for diesel pga at dieselmåler har hengt seg opp. Hadde samme problem for en stund siden, hvor vi fyllt på diesel og kondensfjerner, og den startet etterhvert. Nå har det skjedd igjen, og vi har fyllt på 20l diesel og kondensfjerner, den har stått i ett døgn, og får ikke start. Har også prøvd å starte med startkabler, men fungerer ikke. Kan noe annet være galt? Tips og råd? [ATTACH]27054[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Når jeg bytta dieselfilter på en caddy 2001 med dieselmotor, måtte jeg kjøre den på starteren i sikkert 15min før den starta. Disse er selvluftende og det kan ta litt tid å få ut all lufta i systemet når man har kjørt tom for diesel. Hvor lenge har du prøvd? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinlienkvam Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Har prøvd gang på gang, fikk høre det kunne være luft i systemet ja, og har prøvd lenge å å starte, men motoren gir liksom aldri etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Jeg mener jeg skrudde av en dyse. Kjørte den på starteren mens spruten sto og skrudde igjen. Da ble den kvitt all luft. Det var en 1999 mod A4 Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Hei Martin, neste gang du ikke får svar må du etterlyse svar (bumpe tråden) i den opprinnelige fremfor å lage en ny identisk tråd, og aller helst legger du den på rett underforum. Lykke til! *slå sammen trådene* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 løsne røret til den ene dysa litt så det lekker ut litt diesel der, så kjører du den på starteren til den begynner ta litt etter så skal den starte ganske greit. gjør den ikke det så løsner du en til. bør være 2 stk til dette da det kommer mye diesel ut..når den har starta så skru til gnaske rastk Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Kan også være defekt fødepumpe. Sjekk om det kommer diesel fram til motoren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg