Gå til innhold

Stratus - Etter 10 verkstedbesøk er bilen fortsatt ikke helt i form.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant de hva som er feilen da? 15-20 000 for å fikse en oljelekase?

Du må ikke hugge bilen ! Omså så betaler jeg deg vraktpanten for den, og tar meg av årsavgift. Høres for galt ut å hive den.

Hvorfor kan æ itj lik no da??!!? Men ja, la rstange kjøp den istedenfor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter bilen i morgen, skal høre med dem om en mer grundig feilbeksrivelse. Husker ikke hva han sa det var, men det var visst kritiske greier.. Det gir vel forsåvidt mening også, jeg har jo tross alt etterfylt over 8L olje på 2 uker så. Får et svar i morgen! :)

Selger deg gjerne bilen om du vil kjøpe Rstrange, mye heller det enn å vrake den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer fælt på hva som kan være så kritisk på denne bilen, og samtidig koste så mye penger. Slitte teflontetninger og bunnplugg som ikke er ordentlig festet? :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har hentet bilen nå, samt fått en feilbeskrivelse, og det var ikke småtterier. Bilen leker olje fra toppakning OG kamakslingen (er vel en pakning der som lekker), verkstedet hadde sjekket dette med kamera etc, er ikke i tvil om at dette stemmer. Å evt. skulle reparere dette blir nok litt for dyrt for min del (Han anslo 15-20 laken). Bilen har gått 285 000, og den har vel hatt relativt mange eiere (Var ikke i god stand da jeg kjøpte den), så den sang vel på siste verset allerede da. men hva visste vel jeg :P

Har ikke økonomi til å kjøpe ny bil nå, så skal fortsette å kjøre den i et par ukers tid. Skal kjøpe meg et par dunker med olje, å fylle på litt for hver dag den skal brukes. Så får vi se hva man greier å oppdrive av ny bil for rundt 15-16000 kr.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da rimer vel prisen litt mer, er sabla mye arbeid å komme til å bytte disse. Men ikke uoverkommelig :)

Har svart deg på PMen. Du kan jo gjøre en siste vurdering før du bestemmer deg ;) Hvis bilen ikke er helt utsarvet ellers kan det jo være værdt bryet å bytte disse. Jeg kan stille med skrallesett så er dette gjort på en helg :driving

Hvis ikke så gjør vi en deal på bilen ;) Skal vel finne en fin Chrysler til deg i 15-16000kr klassen. Bare husk å forsikre deg om at disse pakningene er byttet før du kjøper, iallefall på 2.0L xD

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rstange: Hvor mye koster en slik motor som regel om du skal kjøpe brukt? 4-5000,-?

Det må da vel kunne gå ann å få nedi en tilsvarende motor?

Må si jeg syntes 15-20k for bytte av toppakning simmering til kammen var svindyrt!

Nye pakninger koster ikke all verden på ebay, så jeg tror jeg hadde begynt der og evt hørt med noen flinke folk som driver privat om dem kunne byttet toppakningen.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De regner nok to arbeidsdager på jobben, det er jo en del arbeid å demontere alt. Sist jeg fikk prisoverslag på registerskift var det 18 000kr, og de må jo gjennom stortsett samme prossess. Så det kan jo være greit å ta register i samme sleng hvis det ikke er nylig byttet. ;)

Så spørs det jo bare ellers hvor teknisk god stand bilen er i, om det er værdt en helg i garasjen å bytte :)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider