Gå til innhold

Stratus - Etter 10 verkstedbesøk er bilen fortsatt ikke helt i form.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Har hentet bilen nå, samt fått en feilbeskrivelse, og det var ikke småtterier. Bilen leker olje fra toppakning OG kamakslingen (er vel en pakning der som lekker), verkstedet hadde sjekket dette med kamera etc, er ikke i tvil om at dette stemmer. Å evt. skulle reparere dette blir nok litt for dyrt for min del (Han anslo 15-20 laken). Bilen har gått 285 000, og den har vel hatt relativt mange eiere (Var ikke i god stand da jeg kjøpte den), så den sang vel på siste verset allerede da. men hva visste vel jeg :P

Har ikke økonomi til å kjøpe ny bil nå, så skal fortsette å kjøre den i et par ukers tid. Skal kjøpe meg et par dunker med olje, å fylle på litt for hver dag den skal brukes. Så får vi se hva man greier å oppdrive av ny bil for rundt 15-16000 kr.. :)

Sendt deg PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Rstrange, har sendt deg en pm :)

Til resten, har bestemt meg for å kjøpe en annen bil. Synd i grunn, for jeg likte virkelig chryslern. Var vel bare ekstremt uheldig med den jeg endte opp med.

Vil uansett takke alle sammen som har skrevet her for god hjelp og mange gode råd!

Får håpe folka på Saab forumet er like greie, da det blir min neste bil .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall, kanskje litt offtopic, men jeg kan jo bare spørre..

Tenker å kjøpe en 1995 Saab 900. Tenker først og fremst på økonomi her, bilen bruker (som jeg forstår) mindre bensin, har vel billigere deler, og er kanskje ikke like teknisk avansert, kanskje? Har inntrykket av at det er noe enklere å fikle med en saab enn en chrysler. Noen som har noe erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder delepriser så kan jeg ikke svare, da jeg ikke har kjøpt noe særlig deler til den. Det eneste jeg har opplevd er at det er brukt noe forskjellige deler til bilene, selv om det er samme årsmodell og at Grønsås Viklerverksted på Gjøvik ikke fikk tak i hjullager til den.

Men dette med forskjellige deler skjer jo også på andre merker, bl.a Ford. Sliter mye med å få riktige deler til Sierra'n og ikke minst utskrift av papirer. Her på Gjøvik påstår nå folkene at dem ikke har papirer og tegninger av hvordan ting er satt opp. Lurer da på om dem kanskje er eksperter på Sierra, men ikke vil dele informasjon med andre? :wonder:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere deler til stratus. Å stratus bruker mindre bensin. Hvis det er 2.0l du tenker på.

Saab er mye mer teknisk og avansert å skru på, men gir mer kvalitets følelse enn stratus. Veldig god bil å kjøre + bedre på glatta..

Men av de 2 ville jeg valgt stratus.. Du

har nok bare vært veldig uheldig med verksted.

Edit: Det som er godbiten bak å ha Stratus, er at du bestiller delene ifra amerika til 1/10 av prisen. Så selv om du ikke klarer å skru selv, så sparer du mye på verksted regningen... Ellers så har du jo Rstange som bor nærme å kunne hjelpe deg med skruing... Så ser ikke helt poenget i å kvitte deg med Stratusen da :)

Endret av ThomasEK

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst å selge stratusen, men har bare ikke økonomi til å fortsette å reparere den. og det er jo litt av hvert må gjøres for at den er i bra stand. Var bare uheldig med eksemplaret mitt, tror jeg. og samtidig når jeg ikke kan skru noe selv, tror jeg ikke chryslern jeg har nå egner seg noe mer. kunne sikkert funnet en annen stratus, men nå som jeg allerede har slitt så mye med en.. så føler jeg at jeg tar en stor sjangse om jeg går på en ny. Tenker at et godt eksemplar av en saab 900 er et tryggere valg kanskje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha Saab da?

Er jo mange andre biler som er billigere og bedre enn 95 Saab 900. VW er et godt valg på billige biler, billige deler, enkle å skru på, bruker generelt lite bensin og bilig forsikring...

Så ville sett litt på de :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger er VW eller Audi så har du sterke folk i ryggen som virkelig har kunnskapen på plass. Sjekk ut denne tråden her og se hva Quattro73 sitter inne med av informasjon og hvilke hjelp han gir: http://www.bilforumet.no/andre_forum/prosjektforum/287033-eilif9-91-vw-golf-2-prosjekt.html

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider