Gå til innhold

Hvordan bygge best mulig kasse til disse ?

Ranger emnet

OpelOmega2,6

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal nå bygge anlegg bak i golfen min !

Det er en Golf 3 STV 98modell !

Jeg skal ha fire Mtx T612S-44 !

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal bygge best mulig kasse å hvordan jeg burde gjøre det , å hva av volum osv jeg burde ha !

T612S-44

Specifications :

RMS Power : 600W

Max Power : 1800W

Frequency response : 37Hz - 200Hz

Sensitivity : 95,0 dB/2,83v/1m

Fs : 37,6Hz

Re : 1,70Ω

Z : 4Ω + 4Ω

Qms : 10,5

Qes : 0,75

Qts : 0,70

Vas : 51,5Liter

Mms : 291,5gr

Cms : 0,075mm/N

BL : 11,2N/A

Sd : 702cm2

Vd : 1,06Liter

Xmax : 15,0mm

Ø30cm (12’’) square

Setter pris på svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 liter lukket kasse pr. element. Det blir vel kanskje vanskelig å få plass til alle fire i bredden, men hvis det går så burde du gjøre det. Lag da kassa skrå inn måt seteryggen og ha elementene montert slik at de peker mot bagasjeluka ;)

Hvis det ikke funker i bredden (120cm+) så ta et bilde og legg ut, sammen med noen mål, så kan du få noen forslag.

Håper btw at du har et saftig frontsett du skal bruke sammen med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde tenkt til å ha kassa helt bakerst i bilen? Inntil bagasjeluka med elementene fremover? Det funker fint det også, men blir litt kronglete i forhold til bagasje ut og inn av bilen osv.... Kan jeg spørre åssen forsterker du skal ha til disse, og hva du skal ha foran i bilen?

Skal du ha porta kasse, så må du opp i 56 liter pr element, og det blir ikke nødvendigvis noe bedre med portet kasse ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vite hva som gir best mulig trøkk :)

Så du tror det ville blitt bra sånn som vi har tenkt ?

Har de 2 av de største monoblokkene til ADS ; ) Får funke fremtil jeg skal handle inn nytt ;)

Har 4 6x9 type Alpine , å pioneer i dører bak å forran ;)

Så du ville gjort det slik om det var deg , eller hvordan ville du gjort deT ?

Lurte også på hva målene på hverkasse skal være !?

Endret av OpelOmega2,6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart hatt kassa inn mot seteryggen, og elementene bakover, men det er ikke det som er "problemet" her...

Du begynner i feil ende, og burde konsentrere deg om lyden FORAN i første omgang. De 6x9" blir det vanskelig å få plass til i dørene foran, så de kan du selge og kjøpe noe skikkelig å ha i dørene foran. Med fire slike suber, så har du potensiale til å spille skikkelig høyt, men får ikke utnyttet det fordi høyttalerene dine ikke holder følge. Var dette min bil, så ville jeg sett på muligheten til å få montert inn 2stk tang band 6" i hver framdør, sammen med en 4" fulltone fra tang band. Hvis dette monteres skikkelig, med solid innfesting og god demping av dørene, så vil du få noe som de fleste av kompisene dine kan se langt etter, og bare frontsystemet vil spille så det merkes skikkelig på kroppen. Du må da selvsagt ha en god 4 kanals forsterker til frontsystemet, og dele aktivt.

Volum til kasser får du ved å gange bredde med høyde og dybde... altså bredde x høyde x dybde = volum

Lenke til kommentar
Del på andre sider