Gå til innhold

Normannj's Prosjekt: Opel Omega A 2.0 fra 87

Ranger emnet


Normannj

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Prosjekte mitt er da en Opel omega A 2.0 som jeg fikk av bestefaren min for noen år siden.

Holdt på mye med bilen når jeg var yngre, men var alt for ung å dum til og egentlig gjøre noe bra/vettig med bilen. så den ble parkert bort og der ble den stående til nå!

Stjal mamma sitt batteri og peisa det i omegan og kjørte den frem(startet med en gang). jeg begynte med og rydde ut av den, tok ut en haug med deler, høyttalere, forsterkere og et Toyota førstehjelpskrin. etter det ble den støvsugd og bare litt lettere shainet opp.

 

[ATTACH]27060[/ATTACH]

Lakkeringa på lykta var hærverk, og ikke gjort av meg! venstre lykt fram, begge bak og felgene/hjulkapslene ble lakkert :(

 

Planer:

All rust skal taes.

Dashbord skal fixes opp (ung å dum har herjet)

Alt av tepper skal byttes fra grå/blå til Svart.

Stoler skal trekkes om.

Hele bilen skal støy/lyd dempes.

Bra stereo skal monteres.

Lykter skal byttes.

Ny fanger bak og fram.

Bytte div små detaljer, lister, pakninger og lignende.

Hel lakkering.

Nye felger.

Det var vell de fleste planene jeg har akkurat nå, blir vell mer. :P

 

Her er litt mer bilder, de er dårlige og det var vanskelig å få tatt noe skikkelige bilder i en trang garasje. tar nye imorgen.

 

post-68289-1380485380669_thumb.jpg

Verste siden, men har nytt liggende. venter bare på sveiseapparatet. Ellers ganske rustfri.

 

 

post-68289-13804853806816_thumb.jpg

 

Hadde vert fint med litt tilbakemeldinger og forslag.

post-68289-13804853806567_thumb.jpg

post-68289-1380485380665_thumb.jpg

post-68289-1380485380676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja! Dumt det med lyktene da...

 

Med ny kanal, lykter å felger så tenker jeg det blir en veldig pen bil! Fargen var jo litt utenom det vanlige, hehe :D

 

Men stå på å ikke vær redd for å spørre om ting :D Kommer til å følge med denne tråden :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen da. hater når jeg skriver langt, åsså bare forsvinner det når jeg skal poste. menmen.

 

ja, det er litt kjipt med lykktene, kjenner jeg blir litt små irritert hver gang jeg ser på det. men trur jeg skal klare og fjerne det med en hard plastikk bit eller noe lignende. skal se på det imorgen.

Fargen ja, ja den er litt utenom det vanlige, men den er egentlig ganske fin, er matt på utsiden men hvis man ser under bagasjelokket så er den blank å fin :D den skal lakkeres ja, vurderer original fargen men er litt usikker enda.

Kanalene ligger klar, men blir nåkk ikke sveiset før på april. sveise apparatet er utlånt og får det ikke tilbake før jeg drar på jobb så.

Har veldig lyst på sånn typiske brock felger. syns de er pene.

senk ja, det er fint det, men spørs om jeg må skaffe meg runde hjulbuer bak også da :P

 

ellers, så er anlegg bestilt. håper det kommer innen fredag :D

 

EDIT : også må jeg nevne, grillen er tatt av pga. at jeg lakkerte den svart før (ung å dum var ute å herjet igjen) så skal kjøpe en ny. :P

Endret av Normannj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå kastet jeg vekk to år på å gjøre ingenting så jeg går vg1 Tip... artig med null inntekt.

 

Jeg ''mistet'' billappen når jeg var 16 år, så jeg fikk utsettelse i 6 måneder for å kjøre bil... ett år senere fikk jeg 8 måner for å kjøre barneatv i hagen... konge! Men ikke lenge igjen heldigvis! :P

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]27119[/ATTACH]

Her er jeg i gang med å fjerne lakken. Brukte en kappskive med en klut rundt og litt rødsprit. var som å skrape flaxlodd.....

uheldigvis var det ikke like lett på lyktene bak. så må nåkk skaffe nye bak.

 

[ATTACH]27120[/ATTACH]

Litt mose :)

 

[ATTACH]27121[/ATTACH]

Må nåkk rydde å vaske her en dag.

 

[ATTACH]27122[/ATTACH]

Sånn ble det nårr jeg var ferdig :)

 

[ATTACH]27123[/ATTACH]

Her har jeg begynt på protokassen. Legg merke til den fine blåfargen på innsiden ;)

 

Ble en skikkelig sløv post idag. Blir slik nårr dagene blir så korte. får prøve å komme meg opp litt tidligere imorgen.

post-68289-13804853810281_thumb.jpg

post-68289-13804853810338_thumb.jpg

post-68289-13804853810384_thumb.jpg

post-68289-13804853810433_thumb.jpg

post-68289-13804853810531_thumb.jpg

Endret av Normannj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår