Gå til innhold

Er min motor varmskjært? `96 Opel diesel

Ranger emnet


Anders Sandbakken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjørte en 96mod Opel og krasjet i baken på en annen bil. Fangeren ble skadet, bjelken og viften går ikke rundt.

 

Kjøre den litt til og hørte med en mekaniker; "siden viften ikke går rundt, bør den ikke gå på tomgang, men siden det er -10 ute er det ikke noe problem å kjøre forsiktig med den, og følg med oljelampa"

 

Kjøre en 10 minutters tid, og hadde blikket på oljelampa hele tiden, den steg bare 1/4 og virket som om den fikk nok kjøling.

Satte fra meg bilen, uten noen problemer, i 2 timer. Da jeg skulle starte den ville den ikke starte. Gløder jeg den og vrir om, går startmotoren rundt og slik. Nok med strøm og 30l diesel på tanken. Om jeg vred om nøkkelen fort, startet den litt, gikk opp i turtall og stoppen.

 

Bilen ble tauet til verksted og blir sett på litt når de har tid, og de mener den er varmeskjært. STEMMER DETTE? Oljelampa var lav, og kjørte helt fram.

Endret av Einar
Redigert trådtittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelampa var lav, oljelampa steg bare 1/4????

 

Hvis den varmskjærte seg under kjøring, så hadde du nok merket det, men det er veldig vanskelig å diagnostisere når du ikke vet noe annet enn `96 opel.

 

Regner med mekanikeren sa at det nok sannsynlig gikk greit å kjøre bilen hjem om du fulgte godt med på temperaturmåleren, noe som stemmer godt.

 

Har temperaturen holdt seg innenfor "normal" på måleren, så har dette ingenting å si.

 

Hvordan er det med vann på bilen nå?

Hva med olja? Lukter det noen sted.

turbo, intercooler?

Noen lekkasjer?

 

 

Gikk den virkelig helt normalt hele veien hjem?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelampa var lav, oljelampa steg bare 1/4????

 

Hvis den varmskjærte seg under kjøring, så hadde du nok merket det, men det er veldig vanskelig å diagnostisere når du ikke vet noe annet enn `96 opel.

 

Regner med mekanikeren sa at det nok sannsynlig gikk greit å kjøre bilen hjem om du fulgte godt med på temperaturmåleren, noe som stemmer godt.

 

Har temperaturen holdt seg innenfor "normal" på måleren, så har dette ingenting å si.

 

Hvordan er det med vann på bilen nå?

Hva med olja? Lukter det noen sted.

turbo, intercooler?

Noen lekkasjer?

 

 

Gikk den virkelig helt normalt hele veien hjem?

 

 

Oljemåleren sto på normal. Turboinnsubet hadde vist fått en kakk. Så ja, det er en 1.6 turbomotor som har ca gått 150-200k. ingen lekasjer, og vann på bilen? Motoren gikk opp i turtall, som om den gikk i 2 sekunder før den ble stille igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljemåleren sto på normal. Turboinnsubet hadde vist fått en kakk. Så ja, det er en 1.6 turbomotor som har ca gått 150-200k. ingen lekasjer, og vann på bilen? Motoren gikk opp i turtall, som om den gikk i 2 sekunder før den ble stille igjen.

 

Oljemåler eller temperaturmåler?

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår