Gå til innhold

Bytte registerreim Audi 100 2.3 1992

Ranger emnet


joakimlt

Anbefalte innlegg

Heisann! Har kjøpt meg en Audi 100 2.3E 1992 (AAR) som jeg ikke aner når reg. reima sist har vært byttet på, så vurderer å bytte den..

 

Får ikke helt av dekselet over reima, men av det lille jeg ser av reima ser den sprekkete ut :/ Er det noen som helst måte jeg kan få skjekket mer nøye om den er gåen? :)

 

Hvis jeg må bytte, hva trenger jeg da? Har hørt om et spesialverktøy for å få av det ene reimhjulet (VAG-ettelerannet), men er det noe mer? og MÅ jeg bytte hele vannpumpa når jeg bytter reima?

 

Veit at jeg må merke/låse kam og veiv, er det noe simpel måte å gjøre dette på på denne motoren? eller er det bare å være forsiktig?

 

Mange spørsmål her gitt.. :p

 

Bilde av reima:

dsc00334u.jpg

dsc00333eh.jpg

Endret av joakimlt

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :D

 

Noen som vil gi en "tilstandsrapport" på den reima mi? :) og MÅ man bytte vannpumpa også? er det fordi det brukte reimhjulet ødelegger den nye reima, eller er det av praktiske grunner? :) Bilen har gått 306 000 ;)

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ser ikke helt bra ut den reima der. den er nok moden for utskifting:) det med vannpumpa er at du burde bytte den, de holder som regel ikke lengere en reg reima og vis du bytter bare reim og etter 3-4 uker så står du der og må bytte pumpe likavell. så like greit og ta den med det samme, og den koster ikke mye uansett. bedere og gjøre jiobben bare en gang:D

jeg byttet på min coupe 2,3 10v og c4 quattro 2,3 10v og nå på min s4 2,2t og det er en lek og bytte disse:D

 

lykke til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ahh.....har nettopp satt på orginalfjærer, 4 støtdempere, fjærbenslager og 4hjulskontroll + eu ( null feil :pray ).

Det var litt godt å få en høy bil igjen :P

Men det kosta 10 lapper.... så tenkte å utsette registerreimskift til sommeren. Men som du sir kan det være lurt å få det gjort før det skjer noe galt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima har (i Tyskland med tysk klima og tysk kjøremønster) en skiftintervall på 5 år / 120000 km. I Norge er dette redusert til 5 år / 90000 km. Selv bytter jeg på 75000 km, er en billig forsikring ;)

Bytt reima du, om du er glad i bilen din :) Det lille du sparer på å utsette kan ganges opp med en tierpotens om reima skulle ryke. Reima på øverste bilde ser forferdelig ut, er den begynt å sprekke så er det ikke lenge igjen før det er slutt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår