Gå til innhold

Adapter/overgang til stereo i Audi A4 B5 1996

Ranger emnet

KristianAga

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt ny cd spiller siden den andre er defekt. Men det er kun 1 av kablene baki der som passer til min nye spiller som er høytallerkablene (8pin) Jeg mangler altså strømkabelen som er 5pin

Tror jeg må ha en overgang fra:

1099690.jpeg

Som skal passe i (altså baki den nye spilleren):

1099691.jpeg

Jeg vet ikke om det er riktig det jeg skriver men jeg går ut ifra det, der er også noen andre kabler bak der som (kanskje?) kan brukes:

1100370.jpeg

1100371.jpeg

Håper dere kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner nok det du skal ha HER, eller du kan ringe dem 46668634 - mulig du får tak i slikt nærmere der du bor også.

Takk. Men jeg er ute etter om noen vet hva som passer, for det vet ikke jeg og i tillegg er det et helvette å forklare hva jeg trenger, for jeg er helt blank på dette.

Endret av KristianAga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1099690.jpeg

Det der er vel originalkontakten til en eller annen Pioneer-spiller eller noe... har du sjekket hva som er i den andre enden av den? Bør være et par ISO-kontakter fra bilen der.

Den grønne kan du se bort fra, den gule overfører linjesignal fra originalspilleren til originalforsterkeren for høyttalere bak+subwoofer, så om dette skal drives av ny spiller, trenger du en av to typer overganger:

2360_phonocar_4_190.jpg

2362_phonocar_4_191.jpg&w=200&h=169

Hvilken du trenger er altså avhengig av hvilken spiller du skal sette inn, så info om dette må spesifiseres først.

Hva heter din nye spiller, navn + nummer?

Du har forøvrig hverken Bose eller multifunksjonsratt. ;)

1100370.jpeg

Ser helt ukjent ut... :wonder:

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1099690.jpeg

I bakgrunnen på det bildet er det jo en ISO-kloss for strøm som tydeligvis har vært/er tilkoblet bilen... har du sjekket godt inni dashbordet bak radioen om motparten ligger gjemt der? Den du holder i hånda der må vel sitte fast et sted, siden du tydeligvis har funnet høyttaler-ISOklossen...

Den hvite der skal forøvrig følge med den gamle Pioneer-spilleren fremover, det er der den hører til i utgangspunktet.

7200SD har 4volts linjeutganger, så du kan heldigvis nøye deg med denne overgangen for å få lyd i sub/bakhøyttalere:

2362_phonocar_4_191.jpg

Den gulgrønne kontakten fra bilen skal da dyttes inn i den røde, linjeutgangene for Rear fra Pioneer'en skal til RCA-phonokontaktene på overgangen over, mens den blå Remote-kabelen skal kobles til Pioneer'ens blå/hvite kabel for SystemRemote eller hva den heter...

Du må også huske å krysskoble Rød og Gul kabel fra Pioneer'en, så du ikke får feil med minnefunksjonene på spilleren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT er orginalt audi.

Nei, det er det ikke, du holder jo selv en hvit Pioneer-kontakt i hånda på bildet, som en eller annen løk har montert der tidligere. Til venstre på det bildet i bakgrunnen ser man tydelig en svart strøm-ISOkloss som jeg antar må komme fra den hvite Pioneer-kontakten på en eller annen måte, så det du beskriver stemmer ikke med bildene.

Mye mulig den løken i sin tid har kappet vekk både Audi-strømISOklossen OG kappet Pioneer-ledningene og spleiset dem sammen med Audi-ledningene på en eller annen måte. Dette er ikke noe stort problem, men det er litt styr med å sette tilbake en tom ISO-kloss og få riktig Audi-ledning på riktig ISO-plass.

Dog er det høyst uvanlig at noen kun kutter vekk Strøm-ISO'en samtidig som de beholder Høyttaler-ISO'en, så det hadde vært fint om du fikk tatt noen bilder av kablene/ledningene bak den hvite klossen og bak den grønngule klossen, og gjerne den høyttalerISO-klossen du har der allerede.

Den hvite Pioneer-klossen må uansett fjernes etterhvert og settes på plass i den gamle Pioneer-spilleren igjen.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg noen flere bilder om det kan være til hjelp! :)

Det jeg også ser er at jeg tror den utgangen jeg trenger er kappet av, for alle kablene som kommer fra den hvite er skjøta.

1101917.jpeg

kabelspagheti, bildet viser ALLE kablene som kommer opp.

1101918.jpeg

Det er ingen flere kabler som skal opp.

1101919.jpeg

Kjøpte en overgang på biltema men fungerte ikke?

1101920.jpeg

Endret av KristianAga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok en idiot som har koblet ja, så her må du koble tilbake til orginalt.

Strøm til spilleren, er den røde og gule ledningen. Rød skal ha spenning når tenningen er på, men gul skal ha spenning hele tiden. Sort ledning er jord. Blå ledning er remote. Dette er i hovedsak de ledningene du trenger for å skru på spilleren. Men så må du finne ut om noen av høyttaler ledningene også er klippet og skjøtet inn i pioneerpluggen som sitter der (som du nå skal fjerne)

Et par tydelige bilder av alle ledningene ut fra den hvite kontakten er fint da :)

Du burde kunne se om noen av de ledningene som går til den hvite pluggen, er like som noen av de som er klippet av på den sorte iso-kontakten som sitter i bilen. Finner du like her, så skal disse skjøtes tilbake til den sorte iso-kontakten, gjerne med lodding og krympestrømpe.

Skal du ut å kjøre mot tønsber, horten eller deromkring, så kan du evt ta kontakt, så kan jeg fikse det for deg ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider