Gå til innhold

Låst bakdør G.V. 97 mod

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte nylig en GV 97 mod med låst bakdør på venstre side.

Da jeg kikket på den så kjente at noe skjede innvendig men låsen tok ikke tak. Så jeg satt i gang demontering av trekk og kom til låsekassen.

Alt var på plass og gikk som det skulle. Men i låsekassen kjenner jeg at det mangler det siste ''klikket'' som får opp døra. Wire osv går og trekker helt til låsekassen, men går da ikke opp.

Jeg fikk vite av forrige eier at det kan ha noe med drivstoff-lokket , så jeg demonterte trekket bakover og ser at det er et stag i forbinnelse med drivstofflokket, men at denne også sitter på plass og beveger seg i takt med lokket.

Har noen ide om hva det kan være eller har vært bort i liknende? For jeg prøvde virkelig alt jeg kunne og står igjen med en muligheten å kappe hele låsekasse (veldig trangt).

Takker for alle svar

Endret av enverl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Gratulerer med god bil.. Synes disse bilene er meget behagelige og ålreite på de fleste områder. Med rett olje og vedlikehold har man bil lenge, samme f... hva folk sier om disse. :)

Så til trøbbelet: Jeg har samme greia på den ene min. Dette er for å hindre at tanklokket blir revet av hvis noen i baksetet finner ut at de skal ut av bilen mens du står og fyller tanken. Greit nok det. Jeg mener å huske at jeg rev av dette staget inne i døra. Men det var noe mere også tror jeg for sentrallåsen virker ikke på min venstre skyvedør etter at jeg dro av noe inni der. Hvis du ikke finner ut av det så kan jeg ta av trekket mitt å se hva jeg gjorde (Noen år siden), evt ta noen bilder så det kanskje blir litt lettere.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Gratulerer med god bil.. Synes disse bilene er meget behagelige og ålreite på de fleste områder. Med rett olje og vedlikehold har man bil lenge, samme f... hva folk sier om disse. :)

Så til trøbbelet: Jeg har samme greia på den ene min. Dette er for å hindre at tanklokket blir revet av hvis noen i baksetet finner ut at de skal ut av bilen mens du står og fyller tanken. Greit nok det. Jeg mener å huske at jeg rev av dette staget inne i døra. Men det var noe mere også tror jeg for sentrallåsen virker ikke på min venstre skyvedør etter at jeg dro av noe inni der. Hvis du ikke finner ut av det så kan jeg ta av trekket mitt å se hva jeg gjorde (Noen år siden), evt ta noen bilder så det kanskje blir litt lettere.

Takker, jeg er veldig overrasket over hvor gode disse er å kjøre til å være i denne størelsen. Bedre enn VW osv fra den tiden.

Denne bilen var ment å være en billig familiebil, men selv om bilen er billig betyr ikke det at man slipper unna vedlikehold.

Dette er faktisk min andre.

Når det gjelder staget fra drivstofflokket så ser jeg at det beveger seg som det mest sannsynlig skal. Og sentrallåsen går vel på overføringene og ikke direkte inn på låsekassa. Når jeg prøvde dette så tok jeg av staget fra håndtak osv og dro direkte inn på låsekassa.

Jeg har jo heldigvis høyre fordør som enda fungerer, men skyvedører på hver side er en av tingene som tiltrekker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tok av dörtrekket så du sikkert plata hvor alle stag og overföringer er mont på mekanismer ganske langt frem på skyvedöra? Sitter mulig et plastlokk over som kan demont. Nok med at staget til låsekassa er feil justert,så får du ikke åpnet döra. Stagene er bare å klipse av og flytte for å endre bevegelseslengden. Sjekk også tappen som er festet i öyet på sentrallåsmotoren,disse knekker og kan skape problemer. :)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble feilen funnet

Etter 2-3 timer med knoting, hamring, og banning fant vi ut at det er en form for låsemekanisme på venstre dør i forbinnelse med tanklokket. Denne hadde da hengt seg på et vis.

Nå har jeg bestemt meg for å kvitte meg med dette systemet, men det er utrolig kjipt at vi ødela låsekassen i håp om at denne var ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider