Gå til innhold

ulyder fra høgrebakhjul

Ranger emnet

salta89

Anbefalte innlegg

hei.. trenger tips/hjelp med et problem eg har fått på min volvo s40 2.0l 96-mod

mitt høyre bakhjul lager lyd når eg svinger. trenger ikke ver stor fart, men litt krapp sving må til for at lyden kommer (kanskje pga motstanden som oppstår?). det kommer kun når eg svinger til en side, og mener på det er til venstre. lyden er akkurat så det ligger noe kneger en eller annen plass. stopper når bilen blir retta opp igjen..

noen idee til va det kan ver ? har lust å fikse opp i det, men finner ikke utav problemet :adolf:

takk for alle tips/svar dere kan komme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Det er ikke umulig at det kan være hjullageret ditt. Dette vil da ule godt i svingen når hjulet får vekten på den aktuelle siden.

Dette vil aldri bli bedre, så det kan lønne seg å få byttet det. Etter hvert så vil lyden bare bli værre og værre, og du kommer til å høre den ganske så godt når du kjører rett frem også.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle vise seg å være hjullageret, så er dette presslagre som det kalles og må da presses ut/inn med ei presse. Slike ting har dem rundt omkring på f.eks bilverksteder eller andre industriområder ;)

Hjullager koster ikke mange kronene på ebay.com, så dette er en smal sak. Er usikker på prisen på disse her i landet, da jeg kjøper lager gjennom jobben og får dem for ett par hundrelapper ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider