Gå til innhold

Diverse lekasjer (Kjølevannet synker)

Ranger emnet

forgot10

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har et lite problem, som jeg ikke har satt meg ordentlig inn i enda, men kjølevannet forsvinner under kjøring, men har ikke sett nevneverdige flekker under bilen.

Med det lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg litt, har sett at det har svettet litt rundt omkring, men vet foreløpig ikke hva det er.

(Beklager grønne bilder, problem med portinga av Windows Phone 7.5 på HD2'en... :P)

Er dette relatert til kjølevannsforsvinningen?

WP_000217.jpg

Så en fersk dråpe her, under radiatoren (Beklager for ufokusert bilde, garasjen var HELT mørk, så jeg tok bilde i blinde)

WP_000218.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og følg slangen du tenker på og se hvor den ender opp.

Det du kan gjøre er og dytt fingeren din i dråpene etter den ferske lekkasjen og ta litt på tungespissen, er den søt er det glychol. (Giftig, ikke svelg det)

Hvis det ligger dråper rett under radiatoren er det jo mulig den er lekk.

Er væsketapet stort eller syns det først i beholderen etter en stund?

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks!

Skal se neste uke, bilen står lagret noen mil unna, så tar det neste gang jeg kjører forbi.

Så søt vil si glychol ja. Skal huske det :)

Det under radiatoren tror jeg er lekk fra tempføleren, uten å si noe helt sikkert, var helt mørkt når jeg observerte det ved en tilfeldighet når jeg skulle lade batteriet ;)

Væsketapet vil jeg påstå er stort. Var ikke lenge siden jeg fylte på en liter.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider