Gå til innhold

Caddy 1.4 reg reim havari

Ranger emnet

golf_IV

Anbefalte innlegg

Har en caddy som fikk regreim havari her om dagen, er en 1.6 8v så skal vist gå bra om den ryker på denne motoren?

Skulle gjerne hatt tak i hvordan det skal stå når den skal settes sammen igjen.

Endret av golf_IV

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke opplysningene til å stemme.

1E er iflg. mine informasjoner 2.4L 6-sylindret motor med 95hp, brukt i transporter t.o.m. 1996

Kan det være 1F du har; 1.6L, 75hp.

Quattro73 har laget en utmerket guide for skifte av reg-reim på VAG 8-ventilers motorer.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html

Denne passer for motorer hvor fordeler drives via et mellomhjul/aksel, og vannpumpa ikke drives av registerreima.

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemte bedre det ja!

er akkurat det som er, vannpumpa går her på reima og fordeler på kammen!..

men det som står der hjelper meg lite da den motoren stort sett ikke har noe av det som står der,

jeg finner ikke noe lokk eller hull til og se det sporet på svinghjulet!..

heller ikke noe merker på fordeleren, men det er ikke så rart i og med den har et annet merke på hjulet der som skal stemme med noe annet, problemet ligger i finne posisjon til veiv

audi 100 2.2 quattro

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

da fant jeg ut hvorfor lite stemte, dette er jo ikke en 1.6 men en 1.4...

her er motorkodene AEX/APQ/AKV/AUD. Nå trenger jeg bare få tak i moment til kam og toppen!. noen som har tips hvor jeg kan finne dette?

audi 100 2.2 quattro

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider