Gå til innhold

Hvor mye er for mye?(km)

Ranger emnet

C0bra

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en 320i 92-mod til ca 70-80k.. de fleste nermer seg eller har passert 200k km.. så jeg spør: hvor mange km pleier disse bilene gå får ting begynner å svikte?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Skal kjøpe meg en 320i 92-mod til ca 70-80k.. de fleste nermer seg eller har passert 200k km.. så jeg spør: hvor mange km pleier disse bilene gå får ting begynner å svikte?

Vanskelig spørsmål:D Det kommer an på eieren....

Du må nesten se på helheten på bilen evt. levere den inn på naf-test

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

200k for en 12 år gammel bil er ikke mye! Her i Bergen regner man ca 20000 i året er normal bruk (hvis jeg ikke tar kraftig feil)... og med 12 år blir jo det 240000km...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by d2001

Tror ikke du forsto den..

Men jeg ville aldri satset på en BMW med over 230' på telleren, mm eieren(e) skal ha fulgt servicene tett. (på bakgrunn av kjente som har kjøpt slike biler)

Kanskje sviktegrensa ligger på 270'??

Mener du da BMW generelt??

Jeg mener at på de eldre modellene har ikke km-standen så veldig mye å si, dessuten er det skjelden du kan stole på det som står på speedometeret, iallefall på e30...

Grunnen til at km-standen ikke har så mye å si på e30 er at de begynner å bli så gamle at de meste av deler er skiftet ut..jeg mener at det som er mest vesentlig med disse bilene er hvem som har hatt de før/hvem som har skrudd på dem...

Kjører selv en som har passert 300 000 og jeg synest ikke den er så veldig mer slitt enn en som har gått fks. 230 000km

MEN på e36 og andre "nyere" BMWer spiller nok kilometerstanden litt større rolle

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte e30 320 som hadde gått 250000, å det er egentlig ikke å anbefale, min ryker lukter brent olje og drikker masse olje.. bytta bunnpakning/toppakning, men det hjalp ikke mot oljeforbruket.. Å ha høyt turtall på bile er abselutt ikke å anbefale(5,5->) da dette resulterer i at ventilene slår oppi.. Kjøp bimmer med km stand under 200000! lurt!:cool:

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stor grunn til at bmw generelt begynner å få litt problemer med når de har gått langt er at de fleste bmw eiere (værtfall de unge) bruker bilen sin hardt.. Mange kjører på bane etc.. Finner du en e36 som har gått 250tkm hvor det kun er eldre kjerringer som har eid den og har fult service går en BMW uendelig de også som mærcedeser..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-323

en stor grunn til at bmw generelt begynner å få litt problemer med når de har gått langt er at de fleste bmw eiere (værtfall de unge) bruker bilen sin hardt.. Mange kjører på bane etc.. Finner du en e36 som har gått 250tkm hvor det kun er eldre kjerringer som har eid den og har fult service går en BMW uendelig de også som mærcedeser..

The better service you provide, the more you get back =)

*liksom slagord*

En annen ting er jo, noe som helt sikkert gjelder nesten alle biler, at jo eldre bilen blir, jo mindre vil eieren ta vare på den... (gjelder selvsagt ikke klassikere!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt på en nå. En 320i 1992mod som er kjørt 200k km, servicer fulgt med jevne mellomrom, den bruker ikke olje, nytt senkesett og tåkelys, eu godkjent sommeren 03. m tech understell, ratt og girkule.

Skal prøve å få sett på den snart.. men høres denne bra ut til ca 80k? fikk bilder av den der så den pen ut i lakken..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider