Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med diesel pumpe Hiace 1994

Ranger emnet

slawekplatek

Anbefalte innlegg

Hei,

Nylig Jeg forlot min Toyota Hiace 1994 på luz og motor var i arbeid og sudenly begynte å arbeide med høy hastighet motoren.

Noen fortalte meg at det er diesel pumpe, og også fordi diesel filteret er skittent det bør endres for lenge siden. Men jeg har ikke endret. Filteret kan forårsake problemer med diesel pumpe.

Kan du hjelpe meg behage. Hvis jeg vil endre diesel filter. Vil dette bidra til å fungere igjen god på dieselpumpen?

Eller kanskje det er noe elektrisk problem som forårsaker problemet? Eller det er mekanisk problem?

Dersom det vil være nødvendig å kjøpe diesel filter og diesel pumpe kan jeg kjøpe billig sted i Bergen eller rundt Bergen?

Ha god kveld,

Mvh,

Platek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser jeg rett, Du parkerte bilen med motoren i gang, så økte plutselig motorens turtall plutselig, økte motorens turtall litt(2-3000 rpm) eller mye(4-5000++rpm)?

Luktet det olje i eksosrøret(exhaust), ligger det olje i innsugsmanifolden(intake manifold)?

Hva skjer om du starter bilen nå,virker motoren?

Stoppet bilen av seg selv, stoppet den med nøkkelen, eller måtte du kvele den(release clutch and depress brake pedal)?

Tett dieselfilter vil gjøre at motoren mister effekt,ikke at den øker turtallet, men ett ødelagt dieselfilter kan gjøre at det kommer partikler inn i dieselpumpe og ødelegger dieselpumpe. Ødelagt dieselpumpe kan gjøre mye rart.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser jeg rett, Du parkerte bilen med motoren i gang, så økte plutselig motorens turtall plutselig, økte motorens turtall litt(2-3000 rpm) eller mye(4-5000++rpm)?

Luktet det olje i eksosrøret(exhaust), ligger det olje i innsugsmanifolden(intake manifold)?

Hva skjer om du starter bilen nå,virker motoren?

Stoppet bilen av seg selv, stoppet den med nøkkelen, eller måtte du kvele den(release clutch and depress brake pedal)?

Tett dieselfilter vil gjøre at motoren mister effekt,ikke at den øker turtallet, men ett ødelagt dieselfilter kan gjøre at det kommer partikler inn i dieselpumpe og ødelegger dieselpumpe. Ødelagt dieselpumpe kan gjøre mye rart.

Hei,

Takk for svar.

Når jeg starter bilen med nøkkelen det umiddelbart kommer på høyt turtall trolig rundt 4000-5000 rpm.

Fra eksosen kommer svart røyk.

Jeg kan starte og stoppe bilen med nøkkel.

Jeg bare begynne for kort tid fordi ellers kommer til veldig høy rpm.

Jeg hadde ikke endre drivstoff filter i lang tid. Kontrollen lampe var på for lenge siden.

Kan være drivstoffilteret forårsaket at pomp blir brutt?

Jeg trenger en diesel pumpe nummer 221005B300?

Hvor kan jeg kjøpe brukt en?

Ha en god dag,

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt ett dieselpumpeverksted(eksempel Vestfold elektrodiesel) og spør dem om det er mulig at det er dieselpumpa som gjør dette, siden den stopper på nøkkelen tror jeg det, hadde det vært olje som ble forbrent ville den fortsatt å gå selv med tenning avslått.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt ett dieselpumpeverksted(eksempel Vestfold elektrodiesel) og spør dem om det er mulig at det er dieselpumpa som gjør dette, siden den stopper på nøkkelen tror jeg det, hadde det vært olje som ble forbrent ville den fortsatt å gå selv med tenning avslått.

Tusen takk for svar. Noen fortalte meg at det er et problem med motoren allerede. Siden det er hvit røyk og veldig dårlig lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider