Gå til innhold

Problemer med LMM(?)

Ranger emnet

hadebra11

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg en audi a3 98 i desember 2011, den har nå gått 170.000 og jeg har hatt følgende problemer:

- Vanskelig å starte innimellom, men særlig etter at jeg har kvælt den, selv om den er varm.

- Turtallet "danser" akkurat i det jeg har bremset helt ned.

- Bilen lugger/hakker når jeg slipper gasspedalen fort ut, og da rykker det også i girspaken.(Ødelagte motorfester?)

- Den fusker på tomgang, uansett om den er kald eller varm. Og innimellom fusker/lugger den i fart.

Ting som ble gjort på bilen ved rundt 168.000:

- Skiftet batteri og dynamo.

- Skiftet tennplugger.

- Skiftet olje og oljefilter.

- Skiftet luftfilter og kupefilter.

Så leverte jeg den inn på albjerk og de sa at antageligvis så var det LMM som måtte byttes.

LMM ble kjøpt på norsk bildelsenter og den er fabrikksny.

Så etter at jeg har byttet har følgende endret seg:

-Den har blitt lettere å starte, men når jeg starter bilen fyker turtallet opp til rundt 1600 før det går relativt fort ned igjen, "danser" litt rundt 1000omdreininger, før bilen stopper helt. Men hvis jeg gir gass rett etter at jeg har startet den og begynner å kjøre med en gang går det greit.

-Turtallet "danser" fortsatt akkurat i det jeg har bremset helt ned.

-Fuskingen på tomgang har bedret seg.

Noen som kan hjelpe meg?

På forhånd takk!

Endret av hadebra11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Hei.

Det skjedde med bilen min også, har en a4 1.9tdi 2001 quattro, byttet lmm, ble bedre med gass pådrag, men etter noen måneder, så plutselig dør hele systemet og kutter ned når jeg gir på gass og omdreiningen  blir ligggende mellom 1000-2000, men når jeg slår av og på så funker den helt normalt.

det er som regel N75 magnetventilen som må byttes/evt renses, har sjekket og googlet og fant ut mest 90% feil med den ventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider