Gå til innhold

Bytte om til ventilerte skiver!!

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mambo

mhm.. så det jeg lurte på var om det bare var å bytte skivene, noe som høres helt umulig ut, men er jo lov å spørre :D

 

glem ikke at de ventilerte skivene er tja,10-15mm tykkere enn en vanlig...

 

ang.242 turbo evolution så var en slik privateid bil i et gammelt bilsportblad.(rød av farge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

ang.242 turbo evolution så var en slik privateid bil i et gammelt bilsportblad.(rød av farge)

 

Han hadde satt i en annen turbo motor å kasse slikt at ingen ting skulle skje med den orginale.......!!!

Den er rød,svart Gr.A vinge å 17" Polaris....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

 

Han hadde satt i en annen turbo motor å kasse slikt at ingen ting skulle skje med den orginale.......!!!

Den er rød,svart Gr.A vinge å 17" Polaris....

 

jeg trodde de var hvit alle sammen??

 

min 242 er grønn, gr.a. vinge og 17" polaris :p *være med i gjengen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

jeg trodde de var hvit alle sammen??

 

Kanskje han har lakka bilen vettu;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Gr. A volvoen vurderte jeg å kjøpe av Ulf Svensson i november 2000, men med norske avgifter ble priset i stiveste laget. Bilen ble solgt til en annen svenske for ca 70 000 SEK. Ang. bremsene er det ikke noe spes. annet enn belegget! Her er litt data på bilen (kopi av mail fra Ulf):

 

Hej Kjetil! Bilen är alltså en 242 Turbo Evolution -83, en modell som byggdes för att klassa in speciella detaljer för tävlande i grupp A. Det gjordes 500ex. av typen, nästan alla såldes i USA utom några få som Volvo Motorsport använde för olika ändamål. Den här bilen användes som utställningsbil fram till -87 då Volvo lade ner tävlingsverksamheten och återstående bilar och delar såldes ut.

 

Karossen är motsvarande USA-modellen av 242turbo färg: röd 173, inredning: svart skinn. Fronten är den svenska/europeiska typen.

 

Originalmotorn är en B21 med 405-topp, grupp A-kam gen.1, grupp A turboaggregat, grupp A inloppsrör med spridare och luftmassamätare för vatten insprutning, grupp A aluminiumintercooler m.m., effekt vid 1,05bar laddtryck 225hk.

 

Original växellåda är en M46 med aluminiumhus, förstärkt enligt Volvos instruktion för grupp A (bl.a.frästa spår i lamellen, höjt oljetryck och demonterat strypmunstycke för snabbare växling).

 

Bakaxel: 1031 med diffbroms, förstärkta bussningar.

 

Chassi: Volvo Motorsport fjädrar, de Carbon stötdämpare, förstärkta bussningar, org. turbo krängningshämmare.

 

Bromsar: Org. med Mintex racingbelägg och Castrol SRF bromsvätska.

 

2 uppsättningar hjul finns till bilen, org. Turbofälgar 6x15 med 195/60 däck och grupp A fälgar BBSracing 9x17, ev. kan jag skicka med gat-däck till dessa.Jag har även lösa fälgbanor till dimension 8x16 till dessa (användes första åren i grupp A).

 

Den motorn som sitter i bilen idag är byggd på B23stomme men motsvarar i övrigt org. utförande, växellådan är bytt till en 5-växlad getrag (option).

 

Naturligtvis medföljer ALLA org. delar i bra skick för att kunna återställa bilen i exakt originalutförande!

 

Bilen har gått 9900mil och har aldrig gått körts på vintern (d.v.s absolut INGEN rost!), och är i nyskick. Den är värderad till 90000kr av Bilsport och MC specialförsäkring (Atlantica).

 

Jag hade tänkt mig ca. 65000-70000kr ber. på utrustning, hör av dig så diskuterar vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår