Gå til innhold

Hjelp til valg av varebil (kort type, men med størst plass)

Ranger emnet

Jakey

Anbefalte innlegg

Har en god utfordring, vil ha plass til MCen i bilen, samt lyst til og ha seng/sofa i tillegg. Men vil ikke ha for lang bil. Evt. droppe det med og ha MCen i bil, men må fortsatt være en kort type bil, og så bare ha den ultimate turbilen. Vil helst og ha en bil, der det ikke er skillevegg/en du kan fjerne den i (vet ikke om det er mulighet på alle biler (f.eks. transporter som har alu. vegger). Vet ikke om de er sveiste eller bare skrudde, og om det evt. går utover sikkerheten på bilen?

Utenom takhøyde er VAN perfekt bil, sett bortifra at de er gamle og V8.

Kom gjerne med bilder, om det er noen som har gjort noe lignende.

EDIT: Vil ha en form for campingbil/transportbil.

Vet ikke om dette er rett plass og poste? Og er ikke den beste til og skrive og forklare, så må bare beklage det.

Legger ved link, for og vise ca. size på bilen:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=32800116

mvh.

Jarle

Endret av Jakey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken prisklasse?

Det er ikke lov å fjerne skilleveggen, blir du stoppa uten den ender du opp med ei heftig regning for å omregistrere fra varebil til personbil..

Men er det lov og fjerne på alle biler (så lenge du omregistrerer den, og betaler det det koster) og er det mulig og fjerne på alle biler?

Kan du bare fjerne den, og ikke ha i noe ekstra seter, kun fjerne vegg? Er det noe stress og få godkjent dette?

prisklasse er jeg litt usikker på. Alt ifra 50-220 tusen ca. Bil, med svingstol hadde vert ypperligt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt diverse Sprintere og er meget fornøyd. 09 modellen jeg har nå er helt knall, og man sitter som i en personbil i den. Mye mer tilbakelent enn i de forrige modellene. Kvikk automatkasse, og den går bra. Den jeg har er 6.88 lang. Denne med V6 bruker ca 1.4 med henger på lengre distanser. Får den såvidt på 1.2 uten henger. Så kan like gjerne kjøpe van med V8.

Jeg hadde en Crafter 2.5 Tdi. Så og si samme bil som sprinter. Men i denne er det en del mer støy inne i førerhuset enn i sprinter. Lavt forbruk. Blir seig med tyngre last på kula. Men fungerte prikkfritt for meg i 3 år.

Har hatt en VW T5 transporter. Ålreit bil, drar greit hengere og lignende. Lavt forbruk. I en del t5 så er det komfortskillevegg, kjempe fin plass inne i førerhuset.

Har såvidt hatt Hiace. Null komfort i disse, men lavt forbruk og kvalitet!

Hadde en Chevrolet cargo van med 6.5 TD. Høyt forbruk. Men denne er ekstremt behagelig å dra henger med.

Hadde en Vito 115 Cdi en kort periode, men fallt ikke i smak hos meg. Men praktisk bil.

Du vil ha transport/turbil sier du, dvs varebil antar jeg? Jeg hadde gått for en kortere versjon av Sprinter eller Transporter T5 tror jeg.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopar-or-no-car: Takk for godt og utfyllende svar :) Er varebil jeg tenker på evt. en bobil lignende (f.eks caravelle, eller en som ikke ser veldig bobil aktig ut om du fatter tegninga).

Urban : Takk for svar. Du kan jo sende meg noe info og bilder på PM? Men trenger litt tid på og tenke om det blir en slik bil, eller om det blir SUV. Vanskelig valg.

Om noen sitter på kjekke bilder av litt modifiserte varebiler/camping biler så sleng gjerne ut bilder :) Trenger ideer.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvor høy den er i farten. Men kan jo måle og se. Tilhenger er ingen dum ide, har tenkt litt på det og. Men det kjekkeste hadde vert og hatt mulighet for og ha med meg både sykkel og bil (på henger)

Men kom med bilder av forskjellige innredninger om noen har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider