Gå til innhold

Quiz: Porsche 911 eller Lada Niva dashboard? Ser du hvilken som er hva?

Ranger emnet

Ideal

Anbefalte innlegg

Ganske fantastisk at Porsche har sluppet unna med (mer eller mindre) det samme gamle dashbordet på 911'ern helt frem til 1998. Når det gjelder farger på interiøret er det ganske vilt hva Porsche har sluppet ut fra fabrikken i Stuttgart gjennom åra.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Husker jeg såg en 78 911 3.0 Carrera som var svart utvendig og ganske flott sånn sett! men innvendig var det oransje og svart sjekkbrett mønster! bilen må jo være usalgbar!

1978 modellen var en SC. Porsche lagde en Carrera modell fra 1974 til og med 1976, så var det et opphold før det kom en Carrera modell i 1984. (Da har jeg ikke tatt med 924 Carrera GT modell-serien 1981).

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www2.uk.porsche.com/english/gbr/911/40years/en/gserie/modelle_gserie.htm

SC blei introdusert i August 1977. Jeg er temmelig sikker på at Carrera blei sluttprodusert i 1976, men det utelukker jo ikke at den kan ha bli solgt og registrert i 1977. Således er det en 1976 modell registrert i 1977. Alt dette er tatt fra husken og jeg kan ta feil. 911 er ikke den bilen jeg er mest opptatt av. Har noen bøker på dette. Skal se om jeg finner info som sier noe annet.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du følger linken din så Står det at carrera 3.0 ble laget model year 1976 to 1977!

Bortsett fra at det står at det var 4 girskasse så stemmer resten av det som står der.

Mangler vingen da!

Men de vannavkjølte porschen er også en del av Porsche.

SKal ha meg en ny en en gang i tiden. Første bilen min var en 944. Konge bil! så om noen år så blir det kanskje en 944 S2. Rød og fin.

Ellers kanskje en 968 også. Fine de og! Men akkurat nå sier budsjettet golf :D

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blei produsert noen biler inn i 1977 også. Tydligvis ikke så mange, og det ser ut til at de kun ble solgt i Europa. Pga lavt antall produserte biler totalt kan en vel si at Carrera 3.0 er samleverdig, men reint teknisk hadde etterkommeren (SC) mange forbedringer.

:hello:

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. her ramser dere opp det ene etter det andre som grunn til at den til venstre er porsche og den til høyre er lada.. heh.. sier seg jo sjøl at porsche ikke ahr høy og lav f eks.. men HALLO.. enhver bilkjenner bør da fint klare å kjenne igjen et dash fra en porsche.. ser instrumenta sitter pent på rekke og er så fine så :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider