Gå til innhold

problemer med Mitsubishi Carisma

Torg79

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Mitsubishi Carisma 97 mod, som er vanskelig. Motorlampa begynte å lyse for litt siden. Den starter helt fint om morgen, når den er kald. Jeg kjører noen km og stopper, når jeg skal da starte den 10-20 min etter stopp, får jeg ikke start på den igjen. Da må den stå noen timer, og som regel får jeg start på den igjen.

Når den går, går den helt fint. Merker ikke noe til noen problemer. Jeg har prøvd å koble fra luftmassemåleren når dette har skjedd, og etter det har den startet, men ikke alltid.

Noen som vet hva dette kan komme av? Har null peil på bil selv, så håper på hjelp her

Endret av Torg79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% sikker på at det er kam sensoren. Den gir slike symptomer som du har beskrevet. Men følg denne guiden før du kjøper ting og tang.

http://www.mitsubishi-forums.com/t53386-engine-light33--how-to-check-the-code.htm

Sjekk posten ca halvveis ned.

Du har sikkert feil nr : 23

Kan nevne at deler er mye billigere på eBay. Sørg for å ha riktig delenr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Bilen har nå vært fin noen dager. Motorlampa har ikke lyst siden jeg postet her inne. Men den startet igjen igår, og da var det bare å parkere den igjen. Prøvde den en liten tur igjen idag til butikken og den startet å lyse igjen. Når jeg kom hjem og slo av tenninga, og skulle starte den så bare dauet den som jeg skrev i første post. Jeg gikk ut og dro av slangen fra luftmassemåleren som går inn i selve motoren. Da sluttet det å lyse og bilen gikk helt fint igjen.

Dette har jeg gjort tidligere også, men da har den ikke alltid startet. Mulig det er kam sensoren som Remulade skriver, noe jeg kan gjøre for å finne ut om det er den ?

Og noe jeg kan gjøre for å utelukke luftmassemåler ?

Ikke greit å være grønn på bil som dere skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider