Gå til innhold

Sitter en liten støkk i deg ja "artikkel"

Ranger emnet


crustynutz

Anbefalte innlegg

http://bt.no/trafikk/article244237

 

 

Tenker på kor mange ganger eg har peist forbi der når det har stått busser på busstoppene. og kor mange av de gangen eg har hatt muligheten te å stoppe visst det plutselig kom nokken løpende ut bak bussen.

 

 

 

synes utrolig synd i audi føreren... han som har det der på sannvittigheten.

- Toyota Camry 2.0l XLi 1988 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by crustynutz

 

synes utrolig synd i audi føreren... han som har det der på sannvittigheten.

 

ihvertfall i og med at han (slik det ser ut på opplysninger) ikke kunne gjort noe i det hele tatt for å forhindret det... :(

 

hadde han snakket i mobiltelefon eller noe så hadde det jo vært en annen sak.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

 

Dette er sånne ting man aldri klarer å forutse, uansett blodsirkulasjon i toppen, det er klart jenta sin skyld, men det er sjåføren som må leve med skylda.

 

Du trenger ikke være synsk for å kjøre SAKTE forbi en buss, dette kan du tross alt ta deg tid til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by benzin

 

Du trenger ikke være synsk for å kjøre SAKTE forbi en buss, dette kan du tross alt ta deg tid til!

 

Er det 50 så er det 50, du kan ikke gå rundt å bremse ned for hver gang du passerer en buss, eller hver gang noen folk nærmer seg en fotgjenger overgang, eller noen går langs veien osv osv.

 

Skal du tenke på alt så kommer du aldri stort over 20km/t, poenget er at du må lære deg å luke ut de potensielle farene, og at noen kommer flygendes over gata rett bak en buss er ikke en av de potensielle farene man tenker på.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

 

Er det 50 så er det 50, du kan ikke gå rundt å bremse ned for hver gang du passerer en buss, eller hver gang noen folk nærmer seg en fotgjenger overgang, eller noen går langs veien osv osv.

 

Skal du tenke på alt så kommer du aldri stort over 20km/t, poenget er at du må lære deg å luke ut de potensielle farene, og at noen kommer flygendes over gata rett bak en buss er ikke en av de potensielle farene man tenker på.

 

Vel Vel, folk er forskjellige, men du stryker rimelig fort på oppkjøring om du suser forbi en buss som står stille ved en busstopp.....

 

"Er det 50 så er det 50" holdningen din holder ikke helt mål. Og jeg snakker ikke om å alltid være paranoid for at en fyllik skal ramle ut fra ei bru og rett ned på E6'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audien har kjørt motsatt vei av bussen og truffet jenten som sprang ut bak bussen.Bilføreren kan overhode ikke klandres etter mitt syn.Men selvfølgelig er det svært tragisk uansett...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

 

Er det 50 så er det 50, du kan ikke gå rundt å bremse ned for hver gang du passerer en buss, eller hver gang noen folk nærmer seg en fotgjenger overgang, eller noen går langs veien osv osv.

 

 

Kommer du bak en buss som er på et busstopp har du vikeplikt for den når den skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i klassen min strøk på oppkjøringa fordi han hadde 10-15 km/t forbi bussen. det hører med til historien at bussen begynte å blinke ut når han var på høyde med midten av bussen. Men grunnen til at han strøk var at det var for stor fart om noen skulle gå ut i veien foran bussen. Passerer jeg en busslomme så slakker jeg alltid av slik at jeg kan klare å stoppe. Bedre å være føre var, enn å leve med skyldfølelse resten av livet.

 

 

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart du roer ned og følger ekstra med når du kjører forbi en buss som står på et busstopp når du kjører i samme retning som bussen.Men Audien kjørte i motsatt retning av bussen, og hvis alle skal slakk ned til 10 kmt hver gang de møter en buss på motsatt side av veien ville det blitt fullt trafikk kaos.Selvfølgelig har du det i tankene at noen kan finne på å springe ut i veien rett bak bussen, men please ikke kom å si at du skal kjøre i 10 kmt på en av hovedinnfartsårene til Bergen sentrum.

Det er forskjell på teorien i vegtrafikklovgivningen og livet i virkelighetens verden. Hvem er det som ikke bryter fartsgrensen når man kjører forbi feks? Skal du forbi en som kjører 75 trenger du jo flere kilometer hvis du bare skal kjøre i 80 selv.Livsfarlig!

Dessuten skal man aldri kjøre fortere enn at man kan stoppe på halvparten av den frie siktstrekningen? Hallo? På svingete vinterveier ville det betydd ca 20-30 kmt !Dette er papirregler som det ikke er mulig å følge i praksis!En litt drøy påstand kansje, men tenk igjennom det...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår